Gå til innhold

Er massasje under svangerskap farlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig massasje under svangerskap er ikke farlig i det hele tatt.. Det er sunt for en gravid kropp både med den kroppskontakt dette gir og avslapningen da vi som regel spenner oss litt i svangerskapet :-) Det du derimot må være forsiktig med er hvilke produkter som brukes som "smøring", altså hvilke kremer/ oljer som brukes. Hvis f.eks. samboer/ kjæreste skal gjøre dette hjemme er det viktig at du har oljer som ikke kan påvirke svangerskapet ( her forsiktig med eteriske oljer / aromterapiprodukter).. Hvis du gjør det i salong/ SPA er det greit å forsikre seg om at terapaut har kunnskaper om aromaterapi og eteriske oljer om dette skal benyttes. Si ifra at du er gravid hvis det ikke er synlig, salonger/ SPA har ofte spesielt tilrettelagte behandlinger/ menyer for gravide :-)

Skrevet

Det eneste jeg har lest (i "Unnfangelse, svagerskap og fødsel") i tillegg til det som står over her ang. oljer er at fotmassasje under hælen og på/over anklene skal man være forsiktig med, da dette kan forårsake kraftige sammentrekninger i livmoren.

Ellers står det at det bare er godt for gravide kropper med litt massasje og kropskontakt :o)

Skrevet

jeg ville gjerne ha fotmasasje fordi jeg var så øm alle veier. Men terapauten sa at hun ikke ga den typen masasje til gravide. Så da ble det en hel kroppsmasasje i stede....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...