Gå til innhold

Flere som ikke har fått tenner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta vår var 10 måneder i går og har fortsatt ikke fått en eneste tann....

Venter på at hun skal få noen, slik at vi kan gi henne litt mat som hun kan tygge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sara har hatt samme tann ulmende i tannkjøttet siden hun var 5,5 mnd! den er kommet litt frem, så vidt brutt ut under tannkjøttet, men det tar sin tid, så ingen tenner ennå!

jeg fikk ikke tenner før jeg var året, dessuten ammer jeg mye, så det haster ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eir har heller ikkje fått tenner. Eg lurer på om kanskje dei er like "rundt hjørnet", men kjenner eg Eir rett så kjem eg til å sjå på dette svaret om ein mnd og le, sidan jenta er like tannlaus framleis ;o)

 

Ho et likevel "tyggemat", små eplebitar og tynne "stenger" med pølse gumlar og tyggar ho på med gommene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår hadde heller ikke en eneste tann før han ble 10 måneder gammel. Lillesnuppa, som var 10 måneder i går, har fått 4 tenner - 2 oppe og 2 nede - men biter ikke i puppen likevel. Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min var seint ute med tenner også, men han fikk brødbiter fordi. De bruker jo gommene og bløyter opp med spytt, så de er ikke avhengig av å ha tenner for å kunne spise små brødbiter. Gikk kjempe fint for vår del hvertfall. Nå har han to oppe og to nede, men synes ikke han bruker dem særlig når han spiser brød eller annet. Enest at det går ann å gi uten å dele opp, at han biter av selv da..

Og en ting til som er positivt med brødmat og ting som ikke bare er flytende er at de myker opp gommene sine slik at tenner kommer lettere gjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...