Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Haakon Lie imponerer meg! 102 år gammel og like klar i sine meningers mot. Kommer snart ut med bok gjør han og snart... Husker vi møtte ham på flyet til Lanzarote for mange år siden. Da satt han ved siden av min mor og mamma snakker om det ennå. For makan til kunnskapsrik mann skal man visst lete lenge etter. Han kjente min oldemor på mors side. Ei tøff dame som startet en av Norges kvinnegrupper i AP. Haakon Lie var med og hjalp henne den gangen og husket henne godt fortalte han på flyturen. Min oldemor var en dame med meningers mot, hun kjempet kvinnekampen og måtte være tøff for å være kvinne i politikken den gangen. Hun giftet seg, fikk seks barn og ble enke som 36-åring. Samtidig som hun sto opp for kvinners rett til å delta i politikken. Sånne tøffe damer er jeg stolt av å slektes på!!! Og Haakon Lie, ja han tar jeg av meg hatten for. Han støttet henne den gangen og det forteller noe om ham også:-)
Gjest Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Skal svare deg senere.Nå kommer ungene hjem,og det betyr....... "hælaitaket" Ha det så lenge ;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå