Lykkeliten *På overtid* Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg har tenkt og utdanne meg neste år, men veit ikke helt hva. Jeg har generell studiekompetanse, så jeg kan egentlig bli hva jeg vil. Derfor lurer jeg på hva dere jobber med, om dere trives med det og kanskje også om det er bra betalt? Er liksom litt kjekt og høre hvordan folk trives med de forskjellige jobbene.
Piken på landet Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg er sykepleier, og vil ikke anbefale det. I og for seg en givende jobb, men dårlig betalt og elendige arbeidstider har tatt helt piften fra meg.
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Jeg har hatt vikarjobber på aldershjem, så sykepleier er noe jeg har tenkt på, men hører stadig flere som er slitne av jobben.
Piken på landet Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Ja jeg syns ikke det er noe. Vanskelig og få fast, full stilling (kanskje ikke i eldreomsorgen), alltid et mas om å gå ekstra, spesielt høytider og helger, alltid tidspress, alltid sparekniven på strupen, og alltid dårlig samvittighet for å føle at en ikke har kunnet tatt seg tid til pasientene. Og fryktelig dårlig samvittighet viss en sier nei til ekstra, og vet at da at kollegaene dine får en knalltøff dag på jobben pga av at du sa nei. Også dette med beordring da. Kan faktisk bli pålagte å komme på jobb f.eks julaften uten å få en krone ekstra for det. Nei, jeg hadde aldri valgt det yrket om igjen, og det er jeg ikke alene om. Finnes ingen yrker i dette landet som så mange rømmer fra som sykepleier. Og det er jo ikke uten grunn. Tenkt deg nøye om før du velger sykepleien.
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2008 Ja hørte sykepleierne på jobben også var veldig misfornøyd med dette. Jeg har lyst på noe med en fast arbeidstid, og ikke turnus som i på aldershjemmet.