Lykkeliten *På overtid* Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg har tenkt og utdanne meg neste år, men veit ikke helt hva. Jeg har generell studiekompetanse, så jeg kan egentlig bli hva jeg vil. Derfor lurer jeg på hva dere jobber med, om dere trives med det og kanskje også om det er bra betalt? Er liksom litt kjekt og høre hvordan folk trives med de forskjellige jobbene.
Piken på landet Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg er sykepleier, og vil ikke anbefale det. I og for seg en givende jobb, men dårlig betalt og elendige arbeidstider har tatt helt piften fra meg.
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Jeg har hatt vikarjobber på aldershjem, så sykepleier er noe jeg har tenkt på, men hører stadig flere som er slitne av jobben.
Piken på landet Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Ja jeg syns ikke det er noe. Vanskelig og få fast, full stilling (kanskje ikke i eldreomsorgen), alltid et mas om å gå ekstra, spesielt høytider og helger, alltid tidspress, alltid sparekniven på strupen, og alltid dårlig samvittighet for å føle at en ikke har kunnet tatt seg tid til pasientene. Og fryktelig dårlig samvittighet viss en sier nei til ekstra, og vet at da at kollegaene dine får en knalltøff dag på jobben pga av at du sa nei. Også dette med beordring da. Kan faktisk bli pålagte å komme på jobb f.eks julaften uten å få en krone ekstra for det. Nei, jeg hadde aldri valgt det yrket om igjen, og det er jeg ikke alene om. Finnes ingen yrker i dette landet som så mange rømmer fra som sykepleier. Og det er jo ikke uten grunn. Tenkt deg nøye om før du velger sykepleien.
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2008 Ja hørte sykepleierne på jobben også var veldig misfornøyd med dette. Jeg har lyst på noe med en fast arbeidstid, og ikke turnus som i på aldershjemmet.
Blue Lady Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Jobber som sekretær i en privat helsebedrift. Lønna er bedre enn den de utdannede helsesekretærene får i det offentlige. (jeg har ikke helseutdannelse, men har en bachelor i noe helt annet, hehe) I tillegg har vi en del goder som ikke de i det offentlige har (utenlandstur, julebodd-reise, trening, betalt lunch ol) , så jeg stortrives!!!
Store My Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Jeg er forsker og universitetslærer og trives kjempegodt :-) Stor frihet i jobben, utfordrende arbeidsoppgaver og hyggelige studenter. Det er ikke så verst betalt (rundt en halv million i året), ulempen er selvfølgelig at du må ha doktorgrad for å få denne typen jobber, og det krever høyere studier i minimum 8 år etter videregående (om jeg har regnet rett - bachelor 3 år, master 2 år + stipendiattiden på minimum 3 år). De fleste har nok enda mer utdanning enn dette, så når du ser lønna i forhold til antall år med studielån og lav stipendiatlønn er det ikke verdens raskeste vei til god inntekt, nei ;-)
hit og dit Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Eg er utdanna sjukepleiar, og kan ikkje anbefale deg den jobben med mindre du virkelig brenner for det. Eg likte store deler av jobben, men så var det eit par sider ved jobben eg virkelig ikkje likte, og eg slutta. No går eg på medisinstudiet, og det kan eg definitivt anbefale. Spennande!
Mrs. Kaizer Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Jeg er omsorgsarbeider, har jobbet mange år i eldreomsorgen og var møkkalei det. Har nettopp begynt i ny jobb, jobber nå med ungdommer med psykiske lidelser/ rusproblemer. Har egentlig veldig lyst å omskolere meg, men vet ikke til hva ennå...
Raych Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 Jeg er utdannet sosionom og jurist. Jobber som konsulent i NAV:)
madame Mim Skrevet 12. september 2008 #11 Skrevet 12. september 2008 er sykepleier... dårlig betalt å sinnsykt stort arbeids press.. vil bort fra denne jobben
aomeg Skrevet 12. september 2008 #12 Skrevet 12. september 2008 Jeg har fagbrev som frisør.Vært 7 år i faget og elsker det!!Tar tid å jobbe seg opp kundekrets(=god lønn) men ingen dager er like, kreativiteten er høy og friheten for så vidt stor. Tjener ca 280.000 i året.Setter trivsel foran inntekt så lenge vi klarer oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå