mei&mi + marcus :) Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg synes jeg husker at man måtte ha med dokumentasjon fra legen om når termin er? Hva bruker man da?? Kan jeg bruke det helsekortet kanskje??
kelly Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Har du ikke vært til jordmor og fått bekreftelse?
mei&mi + marcus :) Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Jeg går ikke til jordmor.. Nedprioritert pga jeg er andregangsfødende.. Så nei det har jeg ikke.
mei&mi + marcus :) Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2008 Men har jo selvfølgelig vært hos legen. Er 25+4 så tenkte jeg skulle søke om engangsstønaden nå. Det står jo på helsekortet for gravide når jeg har termin. Men lurer på om det er denne man skal bruke..
erotica80 *3boys1girl Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Mener å huske at en må et eget skriv med bekreftelse på termin fra legen:)
Gjest Tale30 Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Du kan ringe til legen din og be ham/henne sende en bekreftelse til deg i posten
mei&mi + marcus :) Skrevet 12. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2008 Pokkeren og... At alt ska være så vanskelig.. Får gå bort på legekontoret og høre om han har tid til å skrive det da....
monika 3+1 i magen:) Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 du kan bruke helsekortet ditt. men det er jo litt private saker som står der, så du ikke trenger å dele med de på nav liksom.. men legen kan skrive ett eget skriv til deg der det står når du har termin.....
lego Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Ikke noe problem å bruke helsekortet. Bare ta en kopi og send NAV. Evnt dekk til den info de ikke trenger å se, f.eks vekten din ol
mei&mi + marcus :) Skrevet 12. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. september 2008 Å? Da gjør jeg det da! Bare bretter det så ikke de får med seg vekten..hehe.. Takk skal dere ha!
Gjest Skrevet 12. september 2008 #11 Skrevet 12. september 2008 Nav-kontoret mitt godtok ikke kopi av helsekortet. De måtte ha egen bekreftelse fra legen. Så spør dem hva de vil ha før du sender noe avgårde.
Lotta med novembergutt Skrevet 12. september 2008 #12 Skrevet 12. september 2008 Det er så utrolig ulikt hvordan kontorene rundt om i landet praktiserer! Jeg leste et sted at man kan bruke skjemaet fra ultralyden, så hadde med det første gang jeg var der. Men nei, det var ikke bra nok, de måtte ha en kopi av helsekortet. Synes dette er VELDIG rart, og angrer fortsatt på at jeg ikke spurte litt mer om hvorfor - er jo veldig personlige opplysninger som står der. Men ikke nok med det - etter å ha ventet på pengene i 4 uker får jeg brev i posten om at de trenger en bekreftelse fra legen for å gi meg pengene. Altså var det ikke helsekortet de trengte i utgangspunktet. Inkompetente folk!!
Eline på vei med nummer to Skrevet 12. september 2008 #13 Skrevet 12. september 2008 Da jeg leverte søknaden på onsdag så tok NAV-damen kopi av det blå arket som jeg fikk på UL. Jeg spurte om det holdt med det eller om jeg trengte noen annen bekreftelse, men hun sa det var bra nok. Men det høres ut som om det er veldig store sprik i hva som godtas eller ikke på hvert kontor, helt håpløst spør du meg.
mei&mi + marcus :) Skrevet 12. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 12. september 2008 Nei, de har ikke mye peiling på hva de driver med. Drittlei hele trygdekontoret!! Jeg leverte ivertfall inn den øveste delen av helsekortet, hun sa det var greit.. Får vel et brev i posten om at det ikke er godt nok kjenner jeg de rett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå