Gå til innhold

ang. vaksinering. noen som kan fortelle meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser det er mye diskusjon her inne. hva er det i disse vaksinene? foster noen som sier? er det sånn at det ikke er bra lenger? vet liiite om dette, og antar spm kommer opp når barnet mitt er 3 mnd? hun er 8 mnd nå..

fint med seriøse svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gaar an aa faa navnet paa vaksinene fra hs og selv sjekke innholdet paa felleskatalogen.no. Jeg tviler sterkt paa at noen av vaksinene inneholder menneskerester, for man henter jo gjerne smitten fra mennesker, for saa aa bruke dette til aa lage enten svekkede virus/bakterier eller doede bakterier/virus som kroppen kan kjempe mot slik at man faar beskyttelse mot smitte.

Skrevet

Anbefaler deg å låne noen bøker om temaet på biblioteket.

Skrevet

8 uker skulle det selvfølgelig stå, men takk for svar. trodde man måtte vaksinere jeg.. men vet lite skjønner jeg.. skal spørre på helsestasjonen, vil ikke gi barnet mitt noe som kan være skadelig..

Skrevet

Den komponeneten som stammer fra mennskefoster dreier seg om bl annet røde hunder-komponenten i mmr vaksinen, Denne delen heter RA 27/3 og er hentet fra rubella infisert lungevev hos et abortert mennskefoster. Provosert abort.

Ellers er det bl annet aluminium i vaksiner som er nevro toksisk, dvs det kan skade nervesystemet/hjernen.

Andre elementer er kvikksølv, det påståes at denne komponeneten ble fjernet i 2001, men har lest at det finnes i noen vaksiner ennå.

Ellers er det generelt mye rart i vaksiner, mange mener det er så små doser at de ikke har noe å si, mens andre igjen sier vi i dag har en epidemi av autisme pga alle disse nevrotoksoske komponentene, andre igjen sier det er autoimmune forhold som ligger til grunne her, i form av at antistoffer provosert fram av vaksiner angriper spesielle strukturere i hjernens limbiske system som framkaller autisme.

Diagnosen har økt radikalt med økningen av vaksiner i uas. Fra en av 10.000 rammer til nå; 1 av 20. Dette er hylede tall som skriker om seriøs oppmerksomhet, ikke ennå flere unnskyldninger i feighet og ansvarsfraskrivelse.

Legger ut et par enkel linker, fordi det er enklere å se på film enn å lese i starten.

Og jada jeg vet det er mange som synes kenedy og mckenna ikke er seriøse nok, mendersom dere tar dere tid, de har kikket gjennom stoffet og vet hva de snakker om.

Skrevet

RA27/3 er kanskje dyrket fram ved hjelp av smitte hentet fra et foster, men det er jo noe helt annet enn at det er fostervev i vaksinen, les gjerne denne diskusjonen rundt temaet:

ww.nklf.org/uttalelser/vaksiner.pdf

(det er jo helt klart et etisk dilemma her). Her er link til de som utviklet vaksinen det er snakk om ovenfor

http://www.wistar.org/tech_transfer/technologies/rubellatech28.htm

Det sier kanskje ikke saa mye om hva som er i vaksinen, men litt om hva som ligger bak utviklingen av enkelte vaksiner.

Skrevet

Hvor har du det fra at 1/20 blir rammet av autisme? Jeg har jobbet som lærer i over 10 år, og treft svært mange barn (kanskje 1000). Av disse hadde et barn autisme og et barn Asbergers (lettere form for autisme). Så det kan se ut som det er noe feil i statistikken din.

Skrevet

Mannen min laerte paa et kurs han var paa nylig at det er snakk om rundt en promille dersom man regner med Asbergers ... saa jeg ville ikke stolt paa 1/20 statistikken jeg heller :-)

Skrevet

Hvorfor er det langt fler gutter enn jenter som rammes av både autisme og Aspergers syndrom om det er vaksiner som utløser det? _Ingen_ vet helt hva som forårsaker disse sykdommene, det er klart det kan være relatert til vaksiner, men dette er ikke noe vi _vet_ .

Ja, det er flott å stille spørsmål ved hva som sprøytes inn i barna dine, og det er flott at du vil vite og ikke bare godta, men husk at det er ikke nødvendigvis slik at opposisjonen til den "vanlige" løsningen nødvendigvis har rett bare fordi de skiller seg ut.

Boka til Hanssen er også _svært_ omdiskutert og ikke godkjent i noen seriøse forskningskretser. Det er ikke dermed sagt han tar feil vel og merke, men ha det i bakhodet når du evn. leser den.

Skrevet

i usa altså, er de nyeste tallene 1/20, tidligere var det 1/60. For 15-20 år siden 1/1000, en promille altså sistnevnte er neppe rette tall for norge i dag, da jeg studerte dette for 10 år siden opererte man med 1/1000 i norge. tallene er mye høyere også her til lands nå.

Skrevet

Ja det er sant at langt flere gutter får utisme enn jenter, dette har noe med hjernens utvikling å gjøre, gutters hjerne vokser på en annen måte enn jenters og er langt mere sensitiv for toksiner i mange tilfeller, det finnes ulike teorier på dette, bla annet at østrogen kan beskytte. man ser uansett dette mønsteret med tanke på an lang rekke nevrologiske sykdommer, bla annet angriper schizofreni gutter på et tidligere tidspungt enn jenter selv om de er "like mye" genetisk disponert. Gutters hjerne er generelt et svakere organ enn jenters hjerne desverre, derfor rammes også gutta hardest av vaksine skader med tanke på nevrologi.

Boka til Hansen er bra og forteller mye om vaksinenes historikk, men det finnes et mekka av info på nettet også samt at det finnes masse litteratur om temaet. Mye peker også i retning av at vaksiner kan føre til krybbedød og "shake baby syndrome". Vaksiner er et svært lite stuerent legemiddelfirma produkt, så det er bare å åpne øynene!!

Skrevet

En liten studie viste en gang sammenheng mellom MMR-vaksinen og autisme. Denne studien inkluderte kun 12 barn (!) Dette gir ikke statistisk grunnlag for å si noe generelt om MMR-vaksinen og autisme. Senere og langt større studier har tilbakevist dette (denne studien inkluderte 498 barn). Denne studien er stor nok til å kunne si at statistisk sett er det ingen sammenheng mellom MMR og autisme.

De som er interessert kan lese mer her: http://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/mmr_autism_factsheet.htm

Dette er sidene til amerikanske CDC (center for disease control), den amerikanske versjonen av folkehelseinstituttet.

På generelt grunnlag vil jeg si at det er mye farligere å få røde hunder eller meslinger enn å vaksinere seg mot disse. begge sykdommer kan gi alvorlig encefalitt og meningitt. Videre er det utrolig lite solidarisk å ikke vaksinere sine barn. Jo fler som vaksinerer sine små, jo mindre smittestoff er i omløp i samfunnet. Endel sykdommer i barnevaksinasjonsprogrammet er farlige også for eldre og pasienter med nedsatt immunforsvar. Hvis mange lar være å vaksinere sine barn kan disse gruppene lide for det.

Til slutt: Folkehelseinstituttet hadde aldri anbefalt noe som er skadelig for befolkningen. De er for bedret folkehelse :)

Skrevet

Det finnes ingen sammenlignede studier mellom vaksinerte og uvaksinerte, regner meddet er det danske studiet du heviser til, det er et ufullstendig studie. Med tanke på wakefields studie av 12 barn dreide dette seg om at man fant mmr versjonen av meslingeviruset i alle barnas tarmbiopsier og disse var autister. Men det er nok desverre ikke bare mmr som kan fremkalle autisme, slik det etterhvert har kommet fram er de andre vaksinene også i søkelyset, ikke bare pga kvikksølv, men som tidl nevnt fordi de kan gi autoimmune reaksjoner som angriper spesielle strukturer i hjernen.

Uansett folk velger selv, men å stole på folkehelseinstituttet er neppe noen hverken enkel eller fornuftig sak. Jeg anbefaler folk på det sterkeste å oppdater seg på vaksiner selv, de er nemlig helseskadelige i langt flere tifeller enn man skulle tro!

Og det er ikke farlig å få meslinger for en normalt ernært unge, hvorfor vaksinerer man ikke de som er i faresonen dersom vaksiner skal være så effektivt så kunne man vel bare vaksinert de med dårlig immunforsvar i stede for hele befolkningen, jeg mener vaksiner er jo harmløse, er de ikke???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...