Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Og jeg tar ferie i den perioden. Er det da slik at jeg får 100% og han 80%. Har valgt 80% utbetalt. og lenger permisjon.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Du får da feriepenger i den perioden og han han får da 80% av lønnen siden det er det dere har valgt..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Jeg fikk feriepenger utbetalt i juni og har fast lønn resten av året. Arbeidsgiver betaler meg penger i permisjonen. Og jeg ville trodd jeg skulle fått 100 % utbetalt ikke 80% Vi har jo tapt gangske mye penger hvis jeg skal få ca 3000 kr mindre og sambo fikk 5000kr mindre. 8000 kr er ganske mye i en mnd. HI
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Situasjonen er helt lik her (feriepenger utbet i juni, 80% osv), og jeg har helt lik oppfatning som deg, og lurer derfor på det samme. Når vi tar ut ferie "fryses" jo permisjonen og vi skal vel da ha 100% lønn utbetalt mens vi avvikler ferie?! Det er jo da far som avvikler fedrekvote som skal ha 80% utbetalt i denne perioden.Hvis begge foreldrene får 80% utbetalt blir det jo et stort tap for familien, det kan umulig være riktig. Noen som vet? *Dytter*
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Hvis du allerede har fått feriepengene dine vil jeg tro at du ikke får noe når du tar ferien... Arbeidsgiver får ingen penger fra Staten i denne perioden og hvis du allerede har fått utbetalt de feriepengene du hadde til gode fra arbeidsgiver så har han ingen skyldighet å gi deg "lønn"... Hadde du derimot hatt feriepenger til gode skulle du hatt den vanlige lønnen din i ferien. Tror jeg..............
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Fikk du bare feriepenger i juni? Da skal du såvidt jeg skjønner ha vanlig full lønn, altså 100%, i ferien din. Du har jo ikke permisjon, du er i jobb. Fikk du både lønn og feriepenger i juni, får du ingenting.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Vi får også kun feriepenger i juni og ikke vanlig lønn, dvs at når vi avvikler ferie får vi vanlig lønn. Når man da avvikler ferie i permisjonstiden fryses permisjonen og det blir som om man er i jobb, dvs at man skal ha 100% vanlig lønn for den tiden man avvikler ferie, men hos oss utbetales lønnen etterskuddsvis (som de fleste andre steder) dvs at det blir måneden etter avviklet ferie at man får utbetalt 100% lønn for den perioden det er avviklet ferie.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 Hvis du får utbetalt feriepenger når du ikke har ferie, har du krav på å få utbetalt det du skulle hatt den mnd du fikk feriepenger, når du har ferie. Dvs i juni når du fikk feriepenger, skulle du hatt 80%lønn og da har du kun krav på 80% lønn når du har ferie. Om arbeidsgiver gjør det sånn er jo opp til dem. 8000kr mindre en mnd er ganske mye, men det burde du nok tenkt på når du fikk utbetalt feriepengene og spart noe av dem. Lurt uansett å hatt litt penger på konto til situasjoner som dette, eller om bilen plutselig trenger en tur på verksted, kjøleskapet ryker el
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 13. september 2008 #10 Skrevet 13. september 2008 Jeg tror du tar feil, anonym. For man har et visst antall ukers permisjon, og i de ukene får man 80% lønn. I de ukene man har ferie får man feriepenger man tjente opp i fjor, og permisjonen stoppes. Man har altså ikke permisjon, men er i ferie fra full jobb. Neste år, derimot, vil du få mindre feriepenger i ferien, fordi du har tjent mindre i år pga permisjonen. Men jeg har ikke finlest regelverket, altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå