schubidu Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Hvordan merker man egentlig forskjellen på disse. Jeg har vært klar over kynnere i lang tid nå, de har overhode ikke vært smertefulle. I går kveld i ni tiden fikk jeg sammentrekninger i livmoren med ryggsmerter og smerter nederst i magen. De kom ikke regelmessig, men seks-syv ganger i timen. Det holdt på til tre fire i natt. Jeg trodde kanskje det var begynnelsen på fødselen, men... Hvordan merker man egentlig at fødselen er i gang?
fru lykkelig Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg lurer også på det samme selv om jeg har født en gang før. Men trøster meg med at når det først skjer så bare vet jeg det! Masrier vet jeg ingenting om, men riene blir jo vondere og vondere og mer og mer regelmessige med kortere intervaller. Jeg har følt mine kynnere på samme måte som du. Men kanskje det er masrier uten at jeg har skjønt det.
Anastasia_ønsker3 Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Er ikke ekspert, men snakker bare etter erfaring. Kynner er vel ikke direkte vonde, men at magen strammer seg. Den dagen jeg fødte var jeg ikke sikker på om det var kynner eller rier. Leste litt rundt, og det jeg bet meg fast i var at kynner går over når du reiser deg(går rundt), men det gjør ikke rier. Min fødsel startet som du beskrev over. Sammentrekninger i livmor(som jeg trodde først var kun vanlige kynner). Veldig vondt nederst i ryggen og senere nederst i magen. Jeg skjønte etterhvert at ting var på gang da sammentrekningene kom hyppigere. Men jeg synes de ikke var veldig vonde, men ubehaglige ja. Min kom i løpet av 3,5 timer. Men jeg har en fohistorei på veldig kjappe og for tidlige fødsler. Men etter hva jeg har lest så har noen det en stund før fødselen starter, dager, uker. Aldri godt å vite, som alt annet i et svangerskap:o) Lykke til! Håper at ting er igang for deg!
0908 Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Har det litt likt som deg, trodde fødselen kanskje var igang for et par netter siden. Men så har jeg fått med meg at den første fasen av fødselen (som de før kalte passiv, nå har de et annet navn for den, men husker ikke hva. Modningsfasen??) kan vare i opptil et par uker. Altså at en kan ha noe som er rier, som så gir seg og så går det enda ei god stund før fødselen er igang på ordentlig. Det er vel med andre ord bare å være tålmodig... Men det er kjedelig. På sykehuset her sier de at en skal ta kontakt når det er mindre enn fem min mellom hver ri (og hver ri varer mer enn 30 sek, eller noe sånt - de må i alle fall vare ei stund for å være effektive åpningsrier), da regnes vel fødelsen for skikkelig igang. Lykke til til oss!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå