Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Noen som vet hva som skjer hvis jeg blir gravid når jeg er under yrkesrettet? Har søkt yrkesrettet attføring, og lurer på hva som skjer hvis jeg skulle blitt gravid? noen som vet? Takk
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Da har du rett til engangsstønad og 6ukers permisjon. Tar du permisjon ut over de 6ukene får du ingen økonomisk støtte. Men en liten advarsel, jeg mistet all støtte til yrkesrerttet attføring etter å hatt 1års permisjon. Fikk ny saksbehandler som mente "situasjonen min var så forandret at jeg ikke lenger hadde krav på yrkesrettet attføring".... Pisspreik og maktmisbruk kaller jeg det, men sånn ble det.. Det eneste som var forandret var at jeg hadde fått barn..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Man har ingen rettigheter når man er gravid og går på attføring og har du ikke jobbet får du fikk attføring ,så har ikke pappaen rett på pappa perm. Jeg hatt akkurat vært igjennom et helvete på grunn av at jeg var på attføring når jeg fikk william og måtte ta abort i sommer på grunn av at jeg ikke orket og gå igjennom det samme helvete en gang til. Så tenk deg nøye om før du blir gravid .Tenk om det går økonomisk for du har bare krav på engangs stønaden og barnetrygd..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Takk for svar. Jobbet tidligere, men har nå vært sykemeldt i snart 1 år og ble anbefalt å søke yrkesrettet attføring på NAV. Har sagt opp jobben da jeg på ingen måte kan gjenoppta den pga sykdomen... Men kanskje jeg heller burde friskmelde meg og være arbeidssøker- da har jeg kanskje rett på lønnet permisjon? (man kan være arbeidssøker med begrensninger...)Noen som vet det? Huff for ett velferdsnorge vi lever i! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå