Gå til innhold

Glukosebelastning, resultat og oppfølging?


Myra

Anbefalte innlegg

Dere som har tatt glukosebelastning, hva var resultatet? Og hva sa legen/jordmor?

 

Mitt var på 7,9 etter to timer og jeg fikk vite av fra 7,8 og ned var helt fint og trengte ikke videre oppfølging. Mens jeg må ha kostholdsveiledning og ta ny glukosebelastning om 4-6 uker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:-)

jeg tror jeg hadde 7,6 etter 2 timer og legen sa at det var helt normalt. har ikke fått beskjed om at jeg skal gjøre noe i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg hadde etter 2 timer 8.9, så jeg blir nå nøye fulgt opp av sykehuset. Er på kontroll hos jm en gang i uken, og har vekstkontroll og samtale med fødselslege hver 14 dag. Har vært hos ernæringsekspert, og fikk tips og råd. Det er i grunn å unngå sukker og bruke sunn fornuft =)

 

 

Skal på ny belastningstest nå på mandag, og gruer meg litt til det... MEN har fått beskjed om at så lenge den er under 9, så slipper jeg insulin og overflytting til Rikshospitalet. Jeg er forøvrig i uke 37 nå og dette ble oppdaget i uke 33. Har på de siste blodprøvene hatt 6.1, så det er som oftest nok med kostholdsregulering. Har også fått vite at de fleste gravide er lettere diabetiske, men at det slår ut mer hos noen. Du vil under fødselen bli fulgt opp godt, noe som jeg føler er betryggende. Og når det gjelder meg, så vil de nok måle blodsukkeret under fødselen også. Uansett, det viktigste er barnet og at det har det bra!

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 7,7 og det var visst fint. Må godt nok si jeg hater disse testene. Sliter med kvalme og oppkast i forveien og det gjør det ikke bedre at man drikke sukkerskvipet. Nå er det ikke så lenge igjen så nå håpe jeg at jeg ikke må ta den flere ganger.

 

Flere enn meg som har hatt høyt sukkerinnhold i urinen i svangerskapet men ok blodsukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok testen i dag, 4.6 var resultatet etter 2 timer og det var kjempefint.. så da skal jeg bare fortsette som vanlig, trenger heller ikke ekstra oppfølging.. Er foresten 29+4 i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok testen forrige torsdag og hadde fastende bl.sukker på 4,0 og 4,2 etter to timer - veeeeldig fint med andre ord! Har tatt bl.sukker flere ganger i svangerskapet og det har bestandig vært fint - men sukker i urinen det har jeg hatt okke som.. Så da er det nok som jm sier - noen slipper bare igjennom mer sukker enn andre i svangerskapet. Men hvis det fortsatte å være så mye sukker i urinen så ville hun sende meg til medisinsk utredning(?) eller noe i den dur :P

 

Er 30+0 idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...