Gjest Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg har fått plommer!!!! ÅÅÅÅH,jeg er så glad,hehe Livrett nr 3 serru ;o) Men,nå er det henta 5 poser og en bøtte med godsakene.Å spise alt går ikke.Det merka magen min i natt.... Har mere vi må hente,så nå lurer jeg på da,om noen av dere kunne dele div oppskrifter med meg?? Jeg har kun laga plommegrøt før.Men kunne tenkt å prøve likør og anna. Er det noen som kunne gitt meg oppskrift?? Gjerne på pm om den ikke vil legges ut =))) For nå har vi gitt bort mye,men har mye igjen.Vinden blåser di ned,så her må man redde det som reddes kan.Å tenkte at helga kunne være grei til å lage noe.Fryser jeg di ned blir di liggende lenge før jeg får laga,så.......??
Reveenka Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg syns også plommer er godt, men har ingen oppskrifter på noe annet enn bar eå spise dem. Likør høres godt ut, det vill jeg hvertfall lagd(mye!). Kanskje kompott? Hm stikker og googler litt, jeg! Og så tror jeg hagen her må få et plommetre til våren!
Gjest Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Ja,spise plommer er godt.Men så blir da magen så rar etter noen kg....;o) Å nå har jeg lyst på likør ja...Tenk å kunne gitt bort i julegaver!! Hadde spart noen kr der,hehe.. Jeg er ikke flink på googlegogle,og ga opp.. Skal ha flere plommetræ jeg å.Hadde to,men så var det jo sau og spising osv.Å enda har ikke det overlevende blomstra.hmprh
Reveenka Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Tattara-tatta-raaaaa! Flere plommeoppskrifter: http://www.nrk.no/mat/4062637.html
Gjest Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 ÅÅååååååå!!!! TUSEN takk,snille du =))) Nå skal jeg inn å se,før jeg må legge bort datan.En her som er vannvittig glad i å plage vettet av meg.Han liker vist ikke at jeg sitter på nett han ;o)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Me skal plukka plommor i Hardanger........ Plommer er nydelig nå de er søte og modne:-) Har aldri laget noe av dem, for vi spiser dem opp ser du:-)
Gjest Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 "slafs" ja jeg plokker hos arbeidsgiver jeg da =))) Di er gode,og nå har jeg funnet både opp ned kake og andre ting jeg skal bake og fryse ned. Så godt at vi arva en liten fryser til i dag.Det kommer godt med nå,hehe.Den andre er fullstendig stappa fra før... Å vi skal prøve ut likør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå