Gå til innhold

Da dine foreldre skilte seg... noen av dere som var glad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten at det var et hjem m vold og slåssing og sånn, bare to foreldre som ikke passet til å leve sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte faktisk dem om de ikke kunne skilles når jeg var 9 år, da de kranglet sååååå mye hele tiden. De ble skillt ikke lenge etter...

Skrevet

Ja, jeg synes det var til det beste for begge og alle at de skilte seg og de har det begge mye bedre nå. Dermed har resten av familien det bedre og. Men her var alle "barna" voksne...lillebroren min var 18 han var yngst. Vet ikke om jeg hadde hatt noen mulighet til å tenke å se det så klart om jeg hadde vært yngre. Forstod ikke hvordan det var mellom dem før jeg ble mer voksen selv.

Det var alkohol og sykdom med i bildet, men ikke vold, krangling eller noe annet.

Skrevet

Mine foreldre passer ikke i sammen i det hele tatt. Har vel ment at de burde ha skilt seg fra jeg var 12. Aldri noe krangling eller noe sånt, men min far er ikke snill med noen. Ikke det at han er voldelig eller noe, men han driver egentlig med psykisk terror på sitt eget tåpelige vis.

Min mor er alt for snill for ham og hadde hatt et mye bedre liv alene. Kanskje hun til og med kunne ha funnet en som visste å sette pris på henne, for hun er jo bare verdens snilleste. Vel, ganske dum snill vel og merke da siden hun ikke bare drar i fra den slasken av en mann...

Skrevet

Var ingen vold hjemme hos oss,men vi merket godt at mamma ikke trivdes i ekteskapet. Var veldig trist,men var helt enige alle sammen om at skilsmisse var losningen.

Skrevet

Mine foreldre skilte seg da jeg var 3år og min bror 1år. Og jeg er glad hehe. Kunne aldri tenke meg et liv med de to sammen det er ihvertfall helt klart! Hehe. Trur vi "klarte oss bedre" enn om de haddde fortsatt å være gift..

Skrevet

Moren og faren min skilte seg da jeg var 11. Faren min hadde problemer med alkohol, men var aldri voldelig, eller høylytt på noen måte.. Han var nesten alltid på jobb, men når han var hjemme unngikk moren og faren min hverandre.. Det ble en trykket stemning i huset... Selv om vi egentlig ikke hadde noe å være redde for... Barn er vare for alt som skjules selv om det ikke er så store og farlige ting..

Moren min hadde en samtale med meg og søsteren min hvor hun fortalte at om et halvt år, etter sommeren, skulle pappa flytte... Jeg gikk og ventet og ventet og syntes ikke tiden kunne gå fort nok... Utover sensommeren ble jeg redd det ikke stemte likevel, så jeg sa til mamma.. "Du lovte at pappa skulle flytte jo"... Moren min sier hun husker den setningen så godt, og skjønte endelig at hun måtte få opp farten...

Jeg husker jeg syntes det var så godt da han flyttet..

Skrevet

Ble kjempeglad jeg ! :D Av feil grunner...Jeg har aldri hørt dem krangle, og dem passet kjempegodt sammen..(Trodde jeg)

Grunnen til jeg ble glad var pga at da fikk jeg dobbelt opp med julegaver, bursdagsgaver og jeg fikk 2 rom ! ;p Jeg var 7 år...

Skrevet

Foreldrene mine er ikke skilt enda, men har lenge håpet at de skal gjøre det. Ifra jeg var ca 14 har de kranglet hele tiden. Pappa har utviklet et alkohol problem(ikke slik at det går utover oss barna), men dette irriterer mamma. Noe jeg skjønner godt. Mamma er den typen som løper rundt og kjefter hele tiden, og ser ikke noe positivt i det andre gjør. Hun setter seg selv først. Pappa har gjort så godt han kan for og få henne i bedre humør, men nå har han nok gitt opp.

Økonomi er også et problem der. Mamma bruker penger på det hun selv vil. Slik at hun ikke har råd til mat og div i slutten av månenden. Dette irriterer pappa. Han føler at han betaler alt. Skjønner at det er irriterendes når en ikke har kontroll på økonomien. Nå skal det sies at pappa tjener en god del mer en mamma. Men jeg mener at man skal prioriter uansett. Ikke belaglegge seg på at den andre ordener opp i alt annet, selv om de er gift. Hadde blitt forbanna jeg også hvis sambo hadde brukt penger på det han selv vil og jeg måtte betalt alt annet! Uavhengig av hvem som tjener mest.

Mamma har sagt at hun vil skilles når lillebror har blitt stor. Han er 8år nå. Jeg kan ikke skjønne vitsen med og vente med det. Når de allerede vet hva de vil. Lillebror får ikke noe godt ut av og bo i et slikt hjem.

Men dette står igjen på økonomien. Mamma vil ikke klare seg alene. Det har hun sagt. Men den dagen de skiller seg vil det være det beste.

Skrevet

Ja,jeg ble glad. Skjønner ikke hvorfor det er så ille å være skillsmissebarn?

Skrevet

Ja, jeg synes forholdet mellom de to ble bedre etter at de skilte seg, plutselig kunne de prate sammen, ikke krangle hele tiden... Sa det til de også at det var bra de skilte seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...