Gå til innhold

Noen som har tips til nytt yrke til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet fotojournalist. Jobbet i avis tidligere, men det er ikke aktuelt lenger. Har jobbet i barnehage i flere år, trives egentlig veldig godt med det, men har lyst på en jobb der det går an å "klatre litt". Kan gjerne begynne på bånn, bare det er mulig jobbe seg oppover.

Har også jobbet innen butikk/kiosk/gatekjøkken og hotell.

Noen som har noen tips til hva min utdannelse/erfaring kan brukes til? Evt. hva slags tilleggsutdannelse jeg kan ta for å få meg et spennende yrke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å ta noe pedagogikk og jobbe i skoleavisa/ fotolinja på skolen da?

Skrevet

Du kunne jo ha forsøkt med noe tv-relatert? Eller radio?

Eller

ta et etårig studium for å få kompetanse innen andre felt. Men da spørs det på hva du vil og hvor du bor.

Hva vil du?

Hvor bor du?

Jeg vet om en del etårige studium. Bl.a. kan man ta arkivfag, bibliotekfag, økonomifag, bed.øk osv.

Skrevet

Sikkert ikke mye hjelp fra meg å få:-)

Jeg gikk fra å være baker, til butikkansatt, til butikksjef, men nå er jeg produksjonsmedarbeider innen treforedling:-)

Butikksjef var for krevende jobb med 2 små, og for dårlig lønn i forhold til arbeidsoppgavene.

Nå tjener jeg mer enn butikksjef og har bedre arbeidstider og gøyere jobb!!!!!!

Skrevet

Jeg har egentlig ikke peiling på hvilket fagområde jeg har lyst til å jobbe innenfor. Har lyst til å prøve noe nytt, og media er ikke aktuelt. Utifra min erfaring er det håpløst å kombinere med familie og små barn.

Bor på landsbygda, men har de tre Mjøsbyene (Gjøvik, Lillehammer, Hamar) innen 30 minutters rekkevidde.

Skrevet

Ok.

Har du sjekka hva slags studietilbud din lokale høgskole har?

Er det Høgskolen i Hedmark?

Skrevet

Det er høgskole i alle de tre byene jeg skrev over. På Lillehammer er det hovedsaklig mediefag, på Hamar er det vel lærerhøgskole og på Gjøvik er det innen helsesektoren om jeg ikke tar helt feil.

Skrevet

Ja, men da har du jo mange muligheter du kan sjekke ut. Du må bare finne ut hva du vil først! Det er kanskje det vanskeligste. :)

Skrevet

Det aller beste hadde vært å studer hjemmefra ja, siden vi ikke har barnehageplass. Men problemet er å finne noe som jeg faktisk kan få jobb innenfor da. Også har jeg som sagt ikke peiling på hva jeg vil.

Får nok bruke dagen på nett og kikke litt på de mulighetene jeg har.

Takk for gode innspill, jenter!

Skrevet

Økonomi og regnskap kan sikkert gi mange jobbmuligheter. Og sikkert en ok lønn etterhver. Men det krever vel at du trives med tall.

Skrevet

Nja...var vel aldri den sterkeste i klassa i matte, men har vært inne på tanken.

Skrevet

Du må skrive en liste:

Hva er det du kan best?

Hva liker du at en jobb skal utfordre deg på?

Vil du jobbe med mennesker?

Bli bevisst på hva du ønsker deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...