Gå til innhold

Da var jeg gravid igjen:) Og har et par spm til dere med flere barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere jeg trenger søskenvogn når det blir 26 mnd mellom de to små?

Jeg var fryktelig dårlig første gang. Tror dere det vil bli likt denne gangen?

Noen andre med 26 mnd mellom barna som vil dele erfaringer??

Takker på forhånd! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte bare søskenbrett og mellom 2 av mine er det 21 måneder. Hadde med ekstra trille til eldstemann når man skulle på lengre turer og slikt, men i hverdagen fungerte det fint og ha søskenbrett!

Skrevet

gratulerer :o) jeg har ikke erfaring, men skulle ikke tro man trenger søskenvogn når eldste er 26 mnd? kanskje bare et sånt sete til å sette oppå vogna?

det blir 14 mnd mellom mine :o)

blir spennende!

Skrevet

Har 23 mnd mellom og hadde ikke søskenvogn, men ståbrett. Spørs jo litt hvor langt du har behov for å gå med dem.

Var frisk i første og dårlig i andre sv.skap.

Skrevet

24mnd mellom mine.

Vi kjøpte søskenvogn. Begynte med søskenbrett først, men vi bruker vogn myyyye og går som regel over store avstander så vi så at vi måtte ha vogn til begge to. Alt etter hvordan hverdagen deres blir.

Har hørt man gjerne blir dårligere av å gå med jente....så du får håpe på gutt denne gang:)

Skrevet

hei hei og GRATULERE!!!!=)

er egentlig bare 1 av disse spørsmålene jeg kan svare på...

jeg var SUPER dårlig med 1. var rett før jeg ble lagt inn på sykehuset...=( *jente*

mens med nummer 2 kasta jeg opp 1 eneste gang=) heldigvis!! *gutt*

så ikke vet jeg om det er pga forskjellig kjønn, eller fordi det var andre gang, men krysser fingrene for deg!!=)

Skrevet

Jeg har tre og har dessverre vært like dårlig hver gang. Litt dårligere med siste, det er en jente. Det er 26 mnd mellom de to siste. Vi har ikke hatt søskenvogn og heller ikke ståbrett. Lillebror er veldig flink til å gå, så vi trenger det ikke. Når vi har gått veldig mye (f.eks på ferie) har vi hatt med en liten trille til ham.

Gratulerer og lykke til :-D

Skrevet

26 mnd mellom mine. jeg trodde ikke jeg trnegte det, men har kjøpt nå og det er kjempe parktisk!!

Skrevet

1: Kommer helt ann på jvor mye dere går med barna og om du evt skal være alene med begge to. Dersom du f.eks har eldste hjemme ville jeg nok hatt søskenvogn. Dersom hun er i barnehage og dere er 2 voksne på ettermidagg og i helger er det ikke sikkert du trenger søskenvogn!

2: Min er faring er at svangerskap aldri er like og at det ikke spiller noen rolle om det er gutt eller jente i magen.

Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye du har tenkt å gå samtidig med begge to. Vi har 22 mnd mellom de to første, og jeg har brukt vår søskenvogn så utrolig mye. Jeg har ikke bil,og er helt avhengig av å putte begge to oppi vognen når vi skal på turer i parker, butikker og ikke minst ved levering/henting i barnehagene. Nå venter vi nr 3, og det blir 26 mnd mellom de to siste. Fordi den første søskenvogna er brukt så mye, og begynner å bli litt ustø, har jeg kjøpt ny. Vet den kommer til å bli brukt mye...

Har du derimot bil, er vel behovet litt mindre. En venninne som aldri leverer/henter sin første i bhg fordi mannen gjør det, hadde kjøpt en rådyr søskenvogn. Den hadde kun blitt brukt en gang - på Tusenfryd i sommer... Så du må nesten se an behovet ditt. Med 26 mnd mellom vil normalt den første kunne gå en del selv også på mindre turer.

Jeg har dessverre vært ganske dårlig under alle mine 3 svangerskap. Verst var det med nr 2, og "best" med nr 3. Håper du slipper å bli dårlig denne gangen:-)

Skrevet

Jeg har 25 mnd mellom de to eldste. har kjøpt søskenvogn, og har brukt den mye :) Veldig greit når man skal på lengre turer eller ferier og sånn. ELdste var i barnehagen, så brukte ikke vogna daglig.

Første svangerskap var jeg veldig kvalm, men i andre kjente jeg absolutt ingen kvalme i det hele tatt, og begge var jenter ;)

I det tredje var jeg litt kvalm, også jente.

Så du trenger ikke bli dårlig denne gangen :)

Skrevet

Hei og gratulerer! Dette blir stas :o)

Vi har 27 mnd mellom våre og har ikke søskenvogn. Hadde ikke hatt behov for det heller, eldste går overalt. Har fortsatt hennes sportsvogn stående, men det er nettopp det den gjør: Står. Den brukes så godt som aldri lenger.

Jeg hadde et myyyye lettere svangerskap med andremann, jeg var litt kvalm og uggen hver morgen, neeesten hele svangerskapet, men jeg hadde IKKE bekkenløsningen, jeg hadde mye mer energi og var i veldig god form helt til fødselen. Vi pusset opp hus, lagde kjøkken og hadde flyttesjau fra 3 mnd til 2 uker før minsten kom.

Fødselen gikk på halvparten av tiden i forhold til nr 1, og var veldig grei.

Alt i alt et supert svangerskap, med selvfølgelig med sine småting av "plager" - sånn som alle har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...