prekæs Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Noe unødvendig stort, noe nytt hvor det gamle hadde holdt i minst ti år til, en nymalt nymalt stue, minst tjue ubrukelige pyntegjenstander, eller klær man ikke trenger? Det er egentlig utrolig hvor mye unødvendig man har selv, men når det kommer til ungene er det ikke måte på hvor mye de skal trenge det. Mine har forresten hatt/har både mobil og tv på rommet. Spenna gæærn jeg se...som tillater slikt:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 jeg har noen kakeformer og kakepynt og slikt som jeg strengt tatt ikke trenger, men det er jo litt morro med hjerteformet kake, eller bamseformet.... hehe
Gjest Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Vi har alt for mye av alt! Har en venninne som er kjempeflink med å bare kjøpe det mest nødvendige - og når hun først da kjøper, så kjøper hun noe skikkelig som varer. Håper å bli slik jeg også. Nå får jeg alltid høre hvor flott vi har det hjemme, men de skulle ha sett inni skapene:)
Salmonella - tobarnsmamma Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Symaskin. Har brukt den 2 gang på 2 år.
prekæs Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2008 Bare vent. Du er enda temmelig ung. Jeg har ubrukt tupperwareutstyr, utelukkende kjøpt fordi jeg var på party og følte på det å ikke kjøpe noe. Og hudpleieprodukter nok til å slutte å kjøpe for resten av livet. Og den fine og temmelig kostbare kjolen jeg kjøpte i våres, med matchende sko er fremdeles ikke brukt. Jeg bruker uniform i jobb og joggebukser hjemme så når skal jeg få brukt en liksom:)
Gjest Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Jeg har et keramisk tibetansk hengebuksvin i naturlig størrelse, kjøpt på Met i New York. En av de mer interessante gavene fra mine foreldre. Tror de ler enda
Gjest vaskepott Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Det fins vel få nødvendige pyntegjenstander;) Ellers er heimen full av kjekt-å-ha-ting, her kastes lite. Og rotes mye. Men mye gjenbruk, da;)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Har flere men de er ikke så store: Popcornmaskin Potetgull En ikke spesielt liten samling telysestaker og liknende 2 tørkestativ med vinger (har fått tørketrommel etterpå) En sengetøysamling som vitner om at jeg har jobbet i butikk som selger slikt i mange år Roterommet i kjellern har mottatt alle pynteputene jeg har gått lei av En hel skuff med kjøkkenredskaper jeg aldri bruker - noen som vi bytte i en potetmoser?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Jeg er av den gammeldagse og veldig kjedelige sorten som ikke har kjøpt nytt før jeg har hatt råd. levde feks i alle år uten spisestuemøblement, men kjøpte i fjor. Greide meg jo helt fint uten, men angrer jo ikke på at jeg kjøpte. Samme med sofa, har arvet og lånt, og de funka like bra som den nye jeg har nå. Men totalt ubrukelige ting som jeg har nå må være alle babyklær og badebalje og vugge og vogn, kan ikke kaste eller gi det bort selv om det nok er brukt for siste gang. :-p Når det gjelder klær gir jeg bort det som ikke brukes, og i dag skal vi med masse leker til krisesenteret. =))
Gjest Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 Mesteparten av det vi eier er unødvendige ting og vi kjøper unødvendige ting HELE tiden hehe.. Det gjelder tuppa også, og ikke bare oss voksne. Jeg er ikke mot tv på rommet ved alle aldre, men ser ikke behovet til et lite barn og særlig ikke om de virkelig bare ser barntv på den? Den halvtimen det er barnetv kan vi kose oss i sofaen i stuen sammen
___ Skrevet 12. september 2008 #11 Skrevet 12. september 2008 Vi har alle sammen mye som vi strengt tatt ikke trenger. Her har vi heldig vis ikke så mye som aldri er i bruk, men vi kunne greid oss uten det aller meste. Hva skal vi for eksempel med 5000 bøker? Vi kunne jo lånt dem på bibiloteket. Jeg trenger ikke en eneste pyntegjenstand eller plante, men det er hyggelig å ha, jeg hadde ikke en gang trengt kjøleskap hvis jeg bare hadde handlet ofte nok og lakt om kosten litt. Vi greier oss jo uten på hytte. Om det er voksne eller barn som har flest unødvendige ting kan vel diskuteres, men her får nok barna fler ting de ikke trenger enn oss voksne, men ettersom vi har samlet unødvendigheter over flere år så har nok vi mest. Vi burde nok holde igjen ganske kraftig både voksne og barn, men helt fannatiske orker jeg ikke at fammilien skal være.
Gjest irismor Skrevet 12. september 2008 #12 Skrevet 12. september 2008 Popcornmaskin (det trenger man når man popper 1 gang i året og da i micro`n) Elektrisk kaffebønnemaler (drikker ikke kaffe og gjester blir servert pulver kaffe) Kaffetrakter Og en hel haug med ting og tang i kjeller`n som gubben må spare på for vi kan jo få bruk for det en regnværsdag.
~sjiraff~ Skrevet 12. september 2008 #13 Skrevet 12. september 2008 Hva er det som egentlig er nødvendig da? Selv de fattigste i Norge har nok en del unødvendig skal man være firkantede. Dessverre er dagens samfunn lagt opp til kjøpe kjøpe kjøpe og vi idioter (meg inkludert) henger oss på over en lav sko. Vi har hvertfall MASSE unødvendige ting. Og jammen drømmer vi ikke om å bytte ut sofaen og reclinerne bare fordi vi ikke liker form og farge lenger. Men de holder sikkert fint i 10-15 år til om de må...
Gjest Skrevet 12. september 2008 #14 Skrevet 12. september 2008 hehehe...jepp..plenty unødvendigheter. Både til oss selv og ungene ;-)
Banshee Skrevet 12. september 2008 #15 Skrevet 12. september 2008 Jeg kjøper nok nye unødvendigheter hver dag jeg, men de føles ikke unødvendig da! ;o) Hva skal jeg si...jeg liker interiør, klær, sko, barnevogner ++++ ;o)
*Vetlis* Skrevet 12. september 2008 #16 Skrevet 12. september 2008 Usch hvor skal jeg begynne? Jeg er håpløs!! 3 vogner, 3 nyfødt seter til bil, 2 store stoler og to puter, jeg har en 6 åring og ei på snart 9mnd liksom :-( Vi har også 2 biler, men bruker de aldri samtidig! Sikkert 1 tonn med barneklær som er for lite. Vugge (hva skal man med det, de kan jo ligge i sprinkelseng med en gang) Handysitt stol og kiddo (trenger vel bare en ) Masse pyntedritt som jeg kaster ned i kjelleren. 1 stasjonær og en lap, X-box 360, nintendo wii, PS2, PS3 samt 2 PSP! Ny 42" plasma...... Å jeg hater alt sammen! Ville heller hatt nytt bad og nytt kjøkken, men er visst viktigere at mannen i huset får spille litt :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå