Gå til innhold

Gruer meg til jula allerede.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare september,men jeg gruer meg til jula allerede.

Jeg elsker min mann og vaare barn over alt paa jord,men jeg klarer bare ikke hans foreldre. De kjoerer totalt over min mann. Jeg har proevd aa snakke med han,men kommer ingen vei.

Han lovet meg denne julen at det kun skulle vaere oss to og barna,og for foerste gang paa leeeeeeeeenge gledet jeg meg til julen. Men neida,det varte jo ikke lenge....

Naa har han og hans foreldre (han er enebarn) planlagt julen i detalj. Jeg har to barn fra et tidligere forhold,som hans far ikke liker i det hele tatt. Saa det er aldri hygglig naar vi alle er samlet. Toppen av kransekaken klarte min mann og fikse naar han klarte igaar aa be min eks og hans nye kjaereste (som har en unge) over for aa feire jul med hele sulamitten.

For aa gjoere det noksaa kort: vi blir en haug med folk som misliker hverandre.

Hva er poenget ? Jeg har lyst til aa grine,men ingen spoer meg om hva jeg oensker. Har sagt klart og tydelig hva jeg vil (og hva jeg ble lovet),men ingen hoerer.

Har lyst til aa ta med unga til Hawaii og feire alene.

Hater svigerforeldrene mine overalt paa denne jord. De har ikke gjort noe annet enn aa overkjoere hele tiden,og de vet at min mann foeyer etter dem hele tiden.

Har noen av dere noen gode raad til en frustrert hjemmefrue her ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må presentere det for ham akkurat slik som du har skrevet det ned her. Du har jo et godt poeng; dere blir en haug med folk som ikke liker hverandre! Hva slags julestemning tror han det blir for barna deres?

Det er jo ikke bare foreldrene hans som overkjører han (og deg), han overkjører jo deg også.

Skrevet

Han overser deg og dine behov fullstendig. Han må jo ta hensyn til deg og dine behov, etter min mening. Jeg ville aldri gått med på det han har foretatt seg. Han kan jo feire jul sammen med foreldrene sine hvis han ønsker det. Dere har et samliv. Han kan ikke bare gå hen og planlegge ting uten deg!

Jeg har ikke tenkt å besøke mine svigerforeldre i julen. Mannen min kommer til å gjøre det og det forhindrer jeg han ikke i å gjøre. Jeg lar dem ikke komme inn i livet mitt når de ikke respekterer meg. Jeg må ta vare på seg selv på den måten. Må tilføye at vi har barn sammen.

Skrevet

Huff da!

Du er ikke den eneste som gruer deg til jula. Min mann er enebarn og har kun sin mor igjen. Dvs at han vil selvfølgelig være med sin mor i jula. MEN jeg er vant til å være mange men det vil ikke de. Så hver jul må jeg skuffe noen. Er ikke noe morsomt. Min familie vil jo ha meg hjem og min mann vil ha meg og svigermor vil ha meg, men ingen forstår at jeg ikke kan dele meg i to og ingen vil prøve å gjøre det enklere for meg.

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Dere slo virkelig opp oeya mina. Min mann oeverkjoerer meg jo totalt her. Det har vaert rett foran nesa mi hele tiden,men jeg saa det ikke slik.

Jeg nekter aa feire jul eller noe annet med de,saa slik skal det bli. Kjenner meg mye bedre allerede.

Stor klem til dere alle sammen :)

Skrevet

Vi skal feire jul alene vi, mann og tre barn. Første gang, men vi ønsker en rolig julaften og mulighet til å legge ungene når de er trøtte. Gleder oss veldig. resten av slekta treffes i romjula, det blir også koselig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...