Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Blodprøven min viser at jeg har mangel på vitamin D i kroppen, og må ta det i 12 uker. 1 pille hver uke. Er det dette som gjør at jeg er så sliten og trøtt?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Ja det kan det absolutt være. Skal du virkelig bare ta en pille i uka? Kanskje begynne med fettsyrer også! Det er godt for hjernen og øyne.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Ta tran, så får du både omega-syrene og vitamin D.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Man må spise ganske mye tran når det er snakk om at man har d-vit-mangel. Og i tran er det også mye fett. Så vanlig dose tran pluss tabletter er kanskje å foretrekke. Har samme problem selv som jeg nå skal til å finne ut av. Fikk tidligere beskjed om å være mye ute og få dagslys på meg, men det har ikke hjulpet nok.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Ps jeg er litt sløv og tiltaksløs, ja(og har ikke jernmangel). Så jeg også lurer på om d-vit-mangel har noe å si der.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Jeg har tatt tranpiller, men likevel er det en mangel på vitamin D i kroppen min. Jeg sliter med vondter her og der, og hodepine daglig. Jeg klarer snart ikke de minste gjøremål i huset. Det står 50000 ui på tablettene, og det er 1 pille hver uke i 12 uker,ja. Håper dette hjelper,for det begynner å ta på å hangle sånn. Takk for svar :-) HI
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Hørte akkurat på Verdt å vite på P2 at D-vitaminmangel kan føre til mange sykdommer, og at vi i Norge får altfor lite sol til at kroppen danner nok egne D-vitaminer. Vi må spise masse fisk og drikke D-vitaminberiket melk/ spise D-vitaminberiket ost + D- vitamin i pilleform. D-vitaminmangel kan føre til kyssesyke, som igjen kan føre til MS!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 MS er jeg livredd for å få. Har opplevd plutselige skjelvinger i venstre hånd, men det har forhåpentligvis ikke noe med det å gjøre. Har kjøpt d-vitaminberiket melk,og skal bli flinkere til å drikke melk hver dag. Skal også tvinge i meg fisk 1 dag i uka. Til nå har det vært fisk 1-2 ganger i året... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå