Gå til innhold

2 BARN+2 SOVEROM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i leilighet med to soverom, lillemann på eget rom. Plassmessig utenom er leiligheten stor nok, med hage, stort bad, og 2 boder. Men hvordan i heiteste hueste... Er det OK og ha lillebror/søster på samme rom som lillemann? Når babyen ikke skal sove hos oss mer liksom... Er bundet til leiligheta på mer enn et vis, så flytting er ikke noe alternativ... Tror dere dette kommer til å gå bra? ble ba litt tatt av panikken nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på! Koselig for søsken å dele rom når de er små:o)

Skrevet

Det er da selvsagt ikke noe problem!!

Jentene våre sover på samme rom og koser seg med det. De er 2 og 5 år gamle og har delt rom siden jeg ikke lenger ammet mini om natta.

De lærer seg å tolerere mer lyd når de sover og får et tettere forhold.

Det er iallefall ikke noe problem hos oss og vi har faktisk et ledig soverom til kontor og gjester..

Skrevet

Mine to barn deler soverom og det går kjempefint!

Jente på 4,5 år og gutt på 1,5 år.

Skrevet

Vi har samme probleme her, og med boligprisene idag ser det ut tila at vi må ha det sånn en gooood stund til.

Men kan hende problemet er større hos oss, for vi bor i en mindre leilighet uten hage og kun en liten bod, ingen oppbevaringsplass.. Og eldste gutten er 11år.

Så uaktelt at de to guttene deler rom.

Så enten må han sove inne hos oss, mellom oss, eller på boden :(

Selvfølgelig kan de dele rom, hvis aldersforskjellen ikke er for stor går det helt fint.

Før (og i andre alnd fortsatt) var det jo normalt at alle søsken delte rom.

Jeg delte selv rom med min søster, men det var fordi vi ville det slik.

Personlig så tror jeg vi tar det med eget rom for høytidelig.

De fleste bare sover der, og om de leker der eller har venner der, så er ikke det store problemet det heller :)

Går nok veldig fint.

Skrevet

Ja, aldersforskjellen blir jo på nesten tre år. Håper på at det går seg til=) Som det meste bruker å gjøre. Grusomme priser og renter på markedet nå ja. Satser ikke akk på å finne noe nytt..

Men ser positivt på det vi har heller:)

Skrevet

Det er jo passe aldersforskjell det, min søster og jeg har 4 år imellom oss.

Det fungerte som nevnt over, veldig fint.

Men i begynnelsen har dere vel minsten inne hos dere?

Kan jo ligge i seng inne hos dere til h'n blir rundt året vel?

Regner med de kommer til å få tette bånd av det, selv ville jeg ikke vært noe skeptisk til løsningen.

Skrevet

Her skal babyen bo på vårt rom i rundt et år og så skal snuppene få dele rom i noen år før vi kjøper noe større :)

Tror det vil gå kjempe fint jeg..

Skrevet

Ja, det er jo meningen at h*n skal sove på rommet vårt. Lillemann gjorde jo dt fram til han var 13 mnd så. Og vi har masse plass.Det største rommet egentlig. Kan jo henne atnår tiden kommer, kan vi flytte inn på det minste rommet, og gi dem det største, siden det må jo være to senger, og tilsvarende med leker.. Da viker mamma og pappa inn på lille rommet gitt. Vi har ingen leker vi må ha plass til. Bare en seng=)

Skrevet

Og det er jo en stund til de skal dele rom, mye kan skje innen den tid.

Så ikke bekymre deg du! (hehe, kommer fra selve dronningen av bekymringer).

Skrevet

off,ja. Tror mødre har den feilen innlagt, å bekymre seg. Jeg også, for mye. hehehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...