Gå til innhold

er jeg en "sur hurpe-bitch" ....?

Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda

Anbefalte innlegg

Gjest det spirer og gror
Skrevet

når jeg sier til sambo rundt 7 ganger i uka om han kan henge opp håndduken på badet istedet for å slenge`n på vaskemaskina, eller når han tar d siste pålegget å legger pakka inn i kjøleskapet igjen, eller når han slenger sure sokker alle andre plasser enn på badet eller når han blauter ut halve handuken "min" istedet for å ta en vaskeklut å vaske trynet med etc.etc-....

jeg er så sliten, jeg er 8mnd å ei uke på vei, å vi har en som nettopp ble 2 år fra før å jeg gjør ALT av husarbeid, klesvask, middagslaging, handling..

jeg går på skolen, triller minstn i barnehagen 3 dager i uka å sovner nesten til hotel cæsar hver kveld....

har jeg ikke lov å klage litt??? :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er du nok =P Men det er mannen din sin skyld! Hadde han rydda etter seg, hadde du ikke trengt å være masekjerring =)

Skrevet

Du får klage til han da....Er overrasket over hvor mange som finner seg i slikt. Men du får ta deg en skikkelig prat med han og få han til å forstå hvor slitsomt det er for deg.

Skrevet

Det er LOV å være en sur bitch-hurpe sak når man har en mann som det.

Fyttirakkern så sinna jeg hadde blitt (eller BLIR om du vil, men hyyyysj)

Gjest det spirer og gror
Skrevet

gud skal vite jeg har prøvd å snakka, både fint å rolig å forklart at jeg er sliten å at han lager merarbeid for meg.. å jeg har vært KJEMPEFORBANNA... men han sier ok, jeg skal skjerpe meg etter en helvet***** krangel... så går det max 3 dager så har han "glemt" det..... vi har allerede vært "fra hverandre" i et halvår i fjor sommer pga krangling å irritasjoner å div div... å så fant vi endelig tilbake til hverandre... å nå er vi liksom på samme sporet.... men han er en liten egoist, desverre.... :-S

Gjest det spirer og gror
Skrevet

men hva hadde du gjort da?? hadde du flytta? jeg skal snart føde liksom, er ikke så enkelt å bare slenge hele forholdet bare pga det.....

Skrevet

Han er for godt vandt tror jeg. Hva om du lar irritasjonen din, f.eks ved pålegg-problemet, være inni deg. Prøv å ikke bry deg og heller la den ligge. Ja, mulig det ser ufyselig etterhvert, men kan du finne ut om han virkelig bare ikke gidder å hive den for han vet at du gjør det, eller om han har en "grense" for hvordan han tåle at kjøleskapet ser ut, om du skjønner meg...

Når det er du som tar all klesvask så bør dine "regler" følges. Hva om du lot de sure sokken og annent skittentøy fra han bare ligge. Til slutt finner han ikke noen rene sokker, og da kan du si at jeg ikke fant noen der de skal ligge :-)

En annen ting som er litt skremmende, er at han ikke har empati med ei kone/kjæreste/samboer/forlover som er gravid i 8. mnd. Da må jeg si at jeg skjemmes litt over å være av samme kjønn..

Skrevet

Nei det er du ikke, men du må nok rooooope det ut til ham! Hadde en slik EKS jeg da. Det gikk så langt at jeg ikke orket mer! Vi hadde heldigvis ikke barn sammen. Du har lov til å klage! Noen menn må ha det inn med teskje ;-P

Gjest det spirer og gror
Skrevet

fint å få innspill fra en mann.. det er desverre ikke ofte, å du har mange gode poeng.. jeg har prøvd noe av det du foreslår også... men jeg klarer det liksom ikke lenge.. :-p

sa for en tid tilbake at alle sokker som ikke er "retta ut" ikke blir vaska, og det gikk ca en uke, så lå ALLE sokkene hans nederst i skittentøysdunken... å da måtte han sette seg å rette ut alle.. men nå er vi tilbake på scratch... :-p

jeg har liksom ikke lyst til å krangle heller.. men av å til bare ramler det ut.. åsså får jeg beskjed om å holde kjeft....

Skrevet

Jeg vil påstå at du er generelt misfornøyd med tilværelsen, og så er det greit å legge skylden på mannen. :-)

Hvis dere er "ute av heimen" like mye, er det jo ille hvis han ikke hjelper til med husarbeidet - men det er det bare du som kan gjøre noe med. Mulig du har skjemt ham bort? :-)

Men erfaringsmessig spiller ikke tingene i det første avsnittet noen rolle, hvis du er fornøyd med livet ditt. Jeg tenker ihvertfall aldri at det er pes å brette ut sokker, brette ned skjorteermer eller plukke opp skittentøy hvor enn det måtte være. :-)

Mulig det var litt "voldsomt" å bli gravide igjen så fort?

Gjest det spirer og gror
Skrevet

vi planla ikke å bli gravid denne gangen da, gikk å venta på mensen faktisk så jeg kunne ta p-sprøyte .... :-p men kom jo aldri så langt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...