Gå til innhold

Hvorfor ser dere så ned på hjelpepleiere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere klar over hvor utrolig viktig jobb dem har?Fy søren ....hvilke menninsker er dere egentlig?Er man ikke god nok hvis man ikke har høyere utdannelse?Selv er jeg barne og ungdomsarbeider som tar ekstravakter på sykehjem en gang i blandt.Kjempe viktig jobb!Hvem faen skal vaske dere her og der når dere blir for ustødige eldre mennisker.Hvem tror du kommer til å strekke ut en hånd til din mor eller far når du ikke kan være der !!

Syns at hjelpepleiere burde få litt mer respekt for sitt yrke og kansje personlighet ?for det er faktisk ikke så mange som passer i slike yrker.Enn bør være sterk fysisk og psykisk.Enn må være moden og ha et helhetlig menniskesyn og empati.

Tenk litt over det!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at det ikke er et krav å skrive godt norsk...

Ellers er jeg sjeleglad for at det finnes folk som vil være hjelpepleiere. De gjør en utrolig viktig jobb som jeg aldri i verden hadde orket å gjøre selv!

Jobber sev i et ganske så utskjelt yrke, så vet hva stigmatisering er ;)

Skrevet

l-en på tastaturet er litt treig, det skulle selvsagt stått 'selv' og ikke 'sev'

Skrevet

Hva mener du med at :godt det ikke er et krav om å skrive godt norsk?Har jeg skrivefeil eller???

hi

Skrevet

Javel pirkeleif:=)Ja jeg er ikke verdensmester i rettskriving!

Skrevet

Det er vell ikke noe å tenke over at hjelpepleiere gjør en god jobb. Det gjør jobben sin på like linje med andre i helsevesenet og en god jobb.

Min erfaring etter 22 år i yrket, er at de som rakker ned på hjelpepleiere er hjelpepleierne selv. For å få respekt, må de først respektere seg selv og sin utdannelse. Mange har utrolig liten stolthet i jobben sin og skuler ofte på oss som har en annen og høyere utdannelse. Mange hj.pl. er rakker ofte ned på oss som har en annen utdannele, de er ikke nådig i hva de kan si på personalrommet.

"Enn bør være sterk fysisk og psykisk.Enn må være moden og ha et helhetlig menniskesyn og empati."

Det er ikke bare hj.pl som må ha det, de aller fleste i yrket må ha det. Og når du skriver at det ikke er så mange som passer til det, har du helt rett. Har møtt utrolig mange hj.pl og sykepl. som ikke passer til jobben.

Så jeg vil si at nedrakkingen går begge veier.

Skrevet

Jeg ser ned på dem fordi de ikke kler seg sexy på jobb som feks sykepleiere gjør. Hvite uniformer, utringet med sort undertøy! Mens hjelpepleierene ikke tør det. Det er min grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...