Gå til innhold

Nokon som har gode råd for betre økonomi???

Anbefalte innlegg

Skrevet

I desse rente tider er det lurt å spare inn litt både her og der. Kva er dine råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betale ned på lån heller enn å spare.

Skrevet

Føre regnskap for å se hva man faktisk bruker pengene på, da blir det lettere å kutte på unødvendige ting.

Oppdatere skatteopplysningene hvis renta på lånet har gått mye opp, kan evt. få nytt skattekort og betale noe mindre skatt pga økt rentefradrag.

Skrevet

Vi har hver vår lønnskonto i tilegg til en felles "regningskonto" og en felles sparekonto til oss pluss 2 sparekonter til barn. Har faste trekk til disse hver måned utifra gjennomsnittlig beregnet månedsutgifter utifra ett årsbudsjett.Vi setter inn litt romslig slik at det alltid skal være plass for uforutsette utgifter, dvs. vi har alltid 20-30000 disponibelt som backup.Lån trekkes direkte fra lønnskonto.Trekker også 1000 i sparing til barna månedlig. Gir en enorm ro og trygghet å ha det på denne måneden. Regningskontoen er hellig, dvs den røres aldri. Andre utgifter som mat, klær, bensin deler vi likt på evt. den som har mest penger. Ikke noe problem. Har aldri bekymret meg over å ikke få betalt regningene mine, og det gir en enorm ro og trygghet å ha det på denne måten. Det skal sies at vi ikke har noe spesiell høy inntekt. Har ca.38000 i netto og 10000 i låneutgifter. Hadde vi skulle ha levd fra måned til måned med på en felles konto hadde det aldri gått for min del. Budsjett er alfa og omega. Og det må være realistisk og hyppig evalueres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...