Gå til innhold

Kan vannet gå selv om man ikke er moden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan fødselen starte selv om man ikke er moden, for så å bli moden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det for er man ikke moden er det jo ingen vei ut for vannet!! Er jo lukket=) Men jeg er jo ingen ekspert... Hehe

Skrevet

Tja. Med min første startet det med vannavgang. Deretter tok det 20 timer før riene kom og de ble aldri effektive. Tenker jeg ikke var moden ennå. Mange må jo settes i gang etter at vannet har gått og riene aldri kommer.

Skrevet

Her gikk vannet 41 timer før riene kom.

Jeg hadde såkalt tidlig vannavgang, da skjekker de ikke for modning eller åpning eller noe nedentil da de er redd for infeksjonsfare.

De var ganske overbevist at jeg kom til å måtte bli satt igang og da ville de jo ha satt meg i gang med modningsgele eller piller

Så jeg vil tro at svaret er JA vannet kan gå selv om man ikke er moden..

Ellers har jeg lest at vannet går kun hos 17% av fødende så det betyr vel at det ikke er så stor sjans for at vannet går før man er moden

Skrevet

jeg tror nok fødselen kan starte selv om man ikke er moden. Med tanke på prematur babyer???! Man er jo ikke " moden" i uke 26 f.eks..uten at jeg har noe videre peiling på det området, men det tror iallefall jeg :)

Skrevet

Om fødselen starter tidlig Hibbedi så kan man være moden, det er vel derfor fødselen ofte skjer.

Vannet derimot kan gå selv om ikke fødselen starter

Skrevet

Sist gikk vannet her uten at noe annet skjedde på maaange timer. Riene kom ikke i gang før det hadde gått i alle fall 36 timer, de skulle sette meg i gang, men så tok det seg opp av seg selv til slutt. Hadde også langvarig vannavgang, og ble ikke sjekket pga infeksjonsfaren, som nevnt over her. Var sikkert ikke moden, hadde bare 3-4 cm åpning da jeg endelig ble sjekket, nærmere 40 timer etter vannavgang.

Skrevet

det er jo ikke derfor tidlige fødsler ofte skjer da, fordi babyen er klar. det er jo ofte en annen grunn til det. (sykdom,fostervannet,fosteret,livsstil,mor, morkake+++)

Prematur betyr jo "umoden" eller "før moden"

Skrevet

He he gir meg ikke helt på den:)

om fødselen skjer spotant tidlig så er jo mor ofte moden, barnet derimot kan være prematurt - Ikke ferdig eller umoden om man vil.

derimot er jeg enig at det kan være mange av de premature fødslene som blir starter pga sykdom

Skrevet

hehe..what ever ;) jeg er som sagt ingen ekspert på det,så jeg skal ikke diskutere med deg mer på det. Men..... vannet kan gå selv om man ikke er moden :)) det er vi enig om eller?hehe

Skrevet

Enig m Herkules om at kan modnes fordi om babyen ikke er klar.Jeg modnet i uke 26-27 sist pga mye kynnere / var vel egentlig rier på det verste - men kynnere høres ikke fullt så skummelt ut så velger å kalle dem det : ) Kunne fort ha blitt fødsel da og dermed baby som absolutt ikke var klar. Men ang om vannet kan gå om man ikke er moden - så tror jeg det kan det også - men ikke ekspert på det...Bare tenker på dem som lekker fostervann og "for tidlig vannavgang" - tror ikke de nødvendigvis er modne for det - men har vel gjerne en svakhet nedi der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...