Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har nettopp tippet over i 2. semester. Frem til nå har jeg tatt folat, men har skjønt at det bare trengs å taes i første trimester. Er det noe annet jeg bør proppe i meg nå, eller holder det med et vanlig sunt kosthold?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar omega 3 og multivitamin i tillegg til folat. Mange jordmødre som anbefaler det;)

Skrevet

tar omega 3 når jeg husker og orker.gulper det opp igjen.off av meg og tar jern jeg da.måtte det,for det lå på 10 og det var altfor lavt.vet ikke å det skal ligge på jeg da:)men var utrolig slapp,ville bare sove,men kan jo ikke det med ungane og mista mye hår.begynner å bli mer normal nå,men skikkelig"støv på gjernen"nå da:( men så reint og ryddig her at,men må jo bare gjøre noe hele tiden.

Skrevet

Jeg fikk anbefalt av jordmor å ta multivitaminer uansett om jeg spiste sunt ;) Så jeg tar både mineraler, vitaminer & omega-3. Da slipper jeg hvertfall dårlig samvittighet hvos jeg føler for å skikkelig skeie ut èn dag eller to, hehe ;D

Skrevet

Min jordmor brydde seg ikke så mye om multivitaminer, bare jeg tok Omega3, det var visst veldig viktig for barnets utvikling fremover.

Skrevet

pga cøliaki har jeg tatt vitamin og mineraltilskudd i flere år. jeg har fortsatt med disse etter kvalmen ga seg. men jeg leser overalt at man skal ta vitaminer som er tilpasset gravide. vil det si at jeg ikke kan ta den blandingen jeg pleier å ta?

de som er for gravide inneholder jo ikke alt jeg trenger, og jeg kan jo ikke ta begge deler for da blir det for mye av noen sorter.

noen som vet om det virkelig er så viktig å bare ta slike som er tilpasset gravide? hittil har jeg blåst en lang marsj i akkurat det, bare tok ekstra folat en periode i begynnelsen.

Skrevet

Øhhh.... Jeg har hatt Cøliaki hele livet, men har aldri fått beskjed om å ta noe kosttilskudd av den grunn!? Kan ikke skjønne at det skal være nødvendig hvertfall.

Btw så tar jeg kun tran. Man skal ta minst mulig, så det holder med tran sier jordmora mi. Man må jo passe på å ikke få i seg for mye A-vitamin også...

Skrevet

Jeg tar tran kapsler og multivitaminer, tar en av dem annen hver dag, siden en kan få for mye A og D? vitaminer viss en tar begge deler. Men jordmoren min sa at det fantes multivitaminer uten A og D?, som var beregnet på det å ta omega kapslene, slik at det passet ut med vitaminer...

Skrevet

Hvis du spiser omega-3 kapsler, er de renset for A-vitamin, som er farlig å få for mye av. Så da kan du spise vanlige multivitaminer ved siden av.

Jeg sverger til selolje, har hørt det skal være supert. Eskimoene lever lenge og har ikke disse livsstilssykdommene som vi har her. Omega-3 inntak hos gravide gir intellegente og sosiale barn, leste jeg nettopp. Så det er bare å pøse på!

Skrevet

til deg som lurte på hvorfor jeg tok tilskudd:

uten vanlig mel misser jeg jo noen vitaminer og mineraler som andre vanligvis får. derfor tar jeg tilskudd. har jo ikke helt samme kostholdet som andre siden jeg ikke spiser mel da. og dessuten så har jeg gått mange mange år med ubehandlet cøliaki som har gitt mangelsymptomer. tok desverre over 10 år før legen skjønte hva som feilet meg. og da var jeg ganske langt nede. så pga barnet i magen tror jeg ikke det er smart om jeg stopper å ta tilskudd nå, siden jeg ennå ikke har nok selv til å være kvitt alle mangelsymptomene.

Skrevet

Jeg tar kosttilskudd, rett og slett fordi vi er to som skal ha av det.

Jeg bruker en sånn trippel-greie fra Vitaplex, som jeg har kjøpt på vanlig matvarebutikk. Det er sånne dagsposer, en tablett med kalsium, en med multivitaminer og en med... ja, hva var det igjen..

Skrevet

tar kun trankapsler. men så går jeg til ernæringsfysiolog ukentlig da, så da går vi igjennom hva je har klart å spise, og ligger temmelig bra ann på vitaminer/mineraler delen :) blodprøver viser og bra med det.

Skrevet

Ok, omega 3 tar jeg, så da satser jeg på at det er nok :)

Skrevet

Jeg tar multivitaminer,omega 3 og folat.Jeg vet jeg ikke bør ta folat lenger, men tenkte å ta ferdig boksen.De blir nok ikke tatt senere uannsett. Omega 3 har jeg lest at også er bra for å forebygge strekkmerker fordi det smører huden innvendig.

Skrevet

Det er IKKE sånn at vi ikke bør ta folat lenger, vi bare trenger ikke, det er ikke nødvendig,,

Skrevet

Jeg spiser omega3, og noen folatgreier jeg har liggende når jeg husker det ;p

Skrevet

Jeg anbefaler absolut alle å ta kosttilskudd, gravid eller ikke!!!

Har ingen tro på at et normalt kosthold gir oss det vi trenger av vit og min. Hadde vi spist nok mat til det, hadde vi rullet av fedme.

Så jeg spiser kosttilskudd når jeg er gravid ja, og mye også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...