storebror og junibaby=) Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 tror vi må kutte ned på noen i år,men hvordan si det til folk da? har bare ikke råd,og vi gir ikke dyre gaver heller,så nesten bedre å kutte helt istedetfor å gi noe billigere røl liksom.... huff
storebror og junibaby=) Skrevet 11. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 11. september 2008 og HVEM skal en kutte ?ikke lett dette....
MathildeC Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Vi gir nå kun til barna i familien, og så vil jeg gi til min mann og datteren vår, det blir 4 personer. Mannen min sin familie gir hverandre fortsatt gaver, så der er det 3-10 til (han får ordne de selv, mye norsk sjokolade og slikt siden de er engelsk og ikke har så god sjokolade, he he).
lego Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 2 egne barn, 5 stk besteforeldre, 10 nieser/nevøer, 5 barn av venninner 2 søsken
Turid Laila Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Skal vi se her. 4 par besteforeldre 3 par med foreldre, da mine er skilt 6 søsken, fire på min side, to på hans. mini og hverandre. Mulig vi kjøper en til oss sammen da Men det blir nok
lego Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Trykka litt fort her. Vi har kuttet ut å gi til søsken som har barn (har ganske stor familie) og de barna som er over 18 år får heller ingen gaver. Skulle gjerne ha gitt til alle, men det har vi ikke råd til... Prioriterer da barna i familien.
Anne-B. Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 rundt 40 stk. Stor familie. Tror vi kjøper noen fellesgaver til søskenflokker i år.
simba>>>3gutter Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Alt for mange, vi gir bare gaver til barna. Jeg er tante til 6, har to barn selv, flere gode vener som har både to og tre barn. Ellers får mine foreldre og svigers ei vinflaske hver. Skulle vi ha gitt til alle hadde vi gått konkurs.
Dailis Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 Vi har fie, hverandre. 8 barn utenom våre 4. Hverandre. 2 par besteforeldre, 3 par oldeforeldre, 8 søsken med ektefelle. Og vi har kuttet drastisk ned.
Dailis Skrevet 11. september 2008 #10 Skrevet 11. september 2008 Like greit å si det to ganger, så er jeg sikker på å få det med:P
Gjest Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 Hmmm...ganske mange ;-P 3 Foreldre 2 barn 1 samboer 3 søsken med partnere 4 onkel/tantebarn 1 hm,kremt gammelonkel/gammeltantebarn 2 vennepar 2 av mine venner (bare en liten oppmerksomhet) 1 fadderbarn 1 "tanteunge" (en gutt vi har blitt veldig glad i. Mamma og pappa er som besteforeldre for ham) Halvsøstra til stesønnen min Og en kompis av stesønnen min Dessuten er det fortastt fire bursdager igjen før jul....og farsdag....puh. Til venner blir det nok ei vinflaske eller to istedet for å kjøpe noe dilldall som ikke blir brukt.
storebror og junibaby=) Skrevet 11. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. september 2008 men hvordan si til folk at vi ikke ønsker å gi gaver i år?vil ikke fornærme noen heller....
Gjest Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Vi har også kuttet ned på gavekjøpene i år, men det blir alikevel mange hehe kommer fra stooore familier begge to. mamma svigers 2 svigerinner 2 svogere 2 onkler 4 tanter 3 fettere 4 oldemødre 3 oldefedre 4 venner av oss 1 baby Også kommer jo gaver til ungene (vi har to når julen kommer <3) og hverandre Begynte tidlig med gaver i år da, så merker ikke så mye til utgiftene.
Gjest Skrevet 11. september 2008 #14 Skrevet 11. september 2008 Pappa med dame og to barn... (4) Mannen min og barna (3) Svigers + 1 svoger (3) Svigersøs 1 m fam (4) Svigersøs 2 m fam (4) Svigersøs 3 med mann (2) Svigersøs 4 (1) Svoger med fam (4) Bestemor og bestefar (2) Bror og dame (2) Venninne 1 med fam (4) Venninne 2 med fam (3) Venninne 3 med fam (3) Venninne Venninne Venn med fam (4) Venn 2 med fam (7) Andre (7) Og da har jeg sikkert glemt noen... Men det blir totalt 58 stykker eller noe sånt helvete:( *grøss*
Gjest Skrevet 11. september 2008 #16 Skrevet 11. september 2008 Er vel 25 stykk det og ingen kan vi kutte ut...Gir ikke til søsken , men barna..
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 11. september 2008 #17 Skrevet 11. september 2008 skal vi se... mine søsken+partner, 3 stk svoger, 1 stk svigers, 2 stk mamma, 1 stk samboer + barna våre, 3 stk sviger-farmor, 1 stk tantebarn, 2 stk barn i familien, 6 stk.. Totalt:19 stk. Er ferdig med 2 stk, og godt i gang med 4 til...
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 11. september 2008 #18 Skrevet 11. september 2008 2 oldeforeldre 4 besteforeldre 1 sambo 1 datter 2 søsken 2 fadderbarn Ikke så mange.. phew Det blir alltid litt ekstra til mine venninners små elns, men bare en oppmerksomhet.
Gjest Skrevet 11. september 2008 #19 Skrevet 11. september 2008 mamma pappa storebror m/kone store søster med samboer storesøster lillebror 1 lillebror2 5 nieser mormor og morfar farmor tante og onkel (på samboeren min sin side:) svigers storebror med kone 2nieser storebror med kone onkel med kjæreste 4venninner 3barn av venner 4 ansatte i bhg ( bare noe lite, tror vi lager en kurv med litt hjemmelaget julegodt) også Mie og oss selv da. også har jeg fire til under vurdering- også familie.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 11. september 2008 #20 Skrevet 11. september 2008 2 foreldre 3 søsken 3 svigersøstre 2 gudbarn 3 olderforeldre 4 besteforeldre 1 barnefar 8 venninner 7 av tullemor sine venner 11 onkler og tanter 6 gudforeldre så selvfølgelig tullemor og søtingen min:) Snart ferdig, synes julegavekjøping er det morsomste som finnes og holder på hele året gjennom:) Likevel må jeg innrømme jeg er litt glad jeg bare har min familie å ta hensyn til;)
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 11. september 2008 #21 Skrevet 11. september 2008 Jeg har funnet meg en mann med stor familie (dessverre når jula nærmer seg...) På min side er det bare mamma, pappa, lillebror og kjæresten, og lillesøster. Men på hans side er det: Foreldrene Bror 1 med 4 unger, hvorav den eldste har samboer og 2 unger Bror 2 med 3 unger Bror 3 med 2 unger Så har jeg noen venninner som jeg pleier å kjøpe en liten ting til.. Jeg mener at vi må kunne kutte ut brødrene hans og samboerne, og heller prioritere barna, men han tør ikke, er så redd for at de skal bli skuffet. Så det er vel bare å kjøpe til alle sammen i år også... Helt enig med deg "sjokoladedyret", det må jo være bedre å bare kutte helt, når man bare kjøper noe billig tull uansett..
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 11. september 2008 #22 Skrevet 11. september 2008 kjøper bare til familie + noen nære venner, men det blir 68 presanger. Mann + tre unger kommer i tilegg. I fjor kutta vi ut en del. Da kjøpte vi inn og overrakte gavene med budskaper: vi har bestemt å bare kjøpe til ungene, så derfor er det ingen presanger til de voksne her. Da slapp de å kjøpe til oss, tror ingen ble lei seg for det. Kjøper inn gaver hele året + at jeg lager en del selv. Syns det er litt gøy med pakker,jeg:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå