Gjest Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 I hele vinter/vår har det gått noen flotte hjorter på jordet her.Nå er to skutt, vemodig i grunnen, men på en annen måte.De begynte å bli vel plagsomt nært frukt hagen her. Det har eksplodert med hjortedyr her siste åra, før da jakta pappa og da var det aldri en eneste hjort i nærheten av huset.For 2 år siden da pappa var død kom de første hjortene nært huset, helt merkelig.Nå kryr det av hjort her, minus 2 da... Veit at de må jakte ned bestanden, men det er litt trist også, de er jo så flotte... En annen ting jeg liker ikke hjorte kjøtt, fikk det sånn cirka 5 dager i uken en periode da jeg var ungdom, ble litt vel mye..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Ja det er flotte dyr! Men som du sier, de skal holde bestanden i sjakk så ikke de tar over. Det er jo ekstremt mange på den kanten du bor da! Vi har kjørt oppover på nattestid noen ganger og det er like skummelt hver gang. For de opptrer jo alltid i flokk. Har møtt 10-12 som plutselig spretter over veien....skummelt!
Gjest Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Ja,er som med meg og rådyrjakt det...Syns di er fine,men blir det for mange,så.... Å nå slipper du høre di brunsbrøla til våren ;o) Vil tro det kommer nye jeg.For om to er borte,så er det flere igjen.
Reveenka Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Hjortedyr er flotte! Men skjønner at det ikke alltid passer like godt å ha dem på dørstokken. Jeg er ikke så glad i jakt - men har ikke noe i mot å spise kjøtt fra vilt c",)
Gjest Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Kjenner at jeg er litt sur idag jeg.Tror du ikke han skøyt den nydelige bitte lille kalven og mammaen hans, han kunne da tatt en av de andre ørten og førti dyra som går her..Kalven hadde enda prikker.Så BAMBI er skutt.Buhu....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå