Anette25 Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Hallo.. Har fått så innmari vondt i ryggen.. Er fra oppi ribb beina å ned.. Er kvalm å støl i megen.. Høygravid i morgen.. Noen som kan hjelpe meg????
Gjest Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 dette er nok ganske normalt, selv er jeg i uke 36+4 og det er ingen trøst akkurat, men det blir nok ikke bedre den siste tida ;o/ dessverre. Idag kom tyngden for fullt hos meg, kjennes ut som babyen min er laget av stein og at ryggen skal knekke rett og slett - så det skal bli godt å få ut bebiesen om noen uker
Anette25 Skrevet 11. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2008 Tusen takk for svar.. Da får jeg bare trøste meg med at det blir bedre om en stund..
1+1=2* Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Jeg har også skikkelig vondt i ryggen. Men faktisk har jeg mindre smerter nå enn for noen uker siden. Årsak: delvis sykemeldt (får så vondt av å sitte rett opp og ned) og er veldig bevisst på å ikke bære tungt. Jeg prøver også å gå turer i skog og mark og svømme - jeg får bare større smerter av å sitte enn å bevege meg. Men det er vel forskjellig fra person til person. God bedring! Sist jeg var gravid hadde jeg forresten også veldig vondt i ryggen, men smertene forsvant da babyen ble født :-)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Det er lite du kan gjøre med det. Har slitt med ryggen min siden i begynnelsen av juli, og fikk nok i slutten av denne måneden. Gikk ut i full sykemelding 2 uker før permisjonsstart, for jeg orka rett og slett ikke mer, og det er vanskelig med en jobb hvor man har null tilrettelegging og mye gåing/løfting/ståing.. Er 37+1 idag og nå merker jeg det er skikkelig tungt å få mage og rygg til å sammarbeide:P Men det er ikke lenge igjen heller da;) Hvil mye når du kan!
babyfrøken *mamma* Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Min rygg har klikket helt, på begge sider av ryggsøylen midt på ryggen liksom. Ble 100% sm pga dette uken her, 3 uker før permisjon. Har kontorjobb, men klarer ikke sitte mer enn maks 15 min av gangen, så da blir det litt håpløst. Jeg må holde meg i bevegelse eller ligge på siden, eneste som hjelper. Går til fysio m akupunktur 2x i uka, men det hjelper ikke så veldig, så enten har det liten virkning, eller så hadde det vært helt umulig for meg å virke i det hele tatt uten (hvis dette er så bra det kan bli MED behandling tenker jeg på) Jeg er 33+0 idag forresten. Du får holde deg masse i bevegelse, tenke på holdningen din, ikke sitte eller stå "skjevt", få litt massasje av din mann og holde ryggen varm er mine beste tips.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 sliter med d samme.. og legen min sa bare at d ikke var noe å gjøre.. så jeg bare gjør d som føles litt "riktig": -sitte ikke så lenge om gangen -holde meg litt i bevegelse, uten å gjøre for mye av hverken bæring eller bøying -gå små turer ute, gjerne flere ganger til dagen..godt for humør og kropp:) -støtte opp kroppen så godt jeg kan når jeg ligger.. har hatt skikkelig intenst vondt, og noen ganger klarer jeg nesten ikke gå i d hele tatt..trøsten min er at det ikke er så altfor lenge igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå