prekæs Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Hadde mennene deres utearbeidende mødre, med fedre som tok sin del?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 hehe.. prøver du å gi 10 poeng til barnehagen?
Erisa* Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Jeg har hatt en udugelig mann, men han har komt seg veldig, spesielt etter han ble pappa. Og JA: svigermor ordner alt...
~sjiraff~ Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Min mann hadde utearbeidende mor og en far som deltok mye i det daglige stellet av hus og heim. Selv er han til tider en racer da det kommer til husarbeid, men stort sett gjør han lite. Men han er unnskyldt (i mine øyne) i og med at han jobber noe sinnsykt mye. For oss er det mer enn naturlig at jeg ta støreste delen.
Gjest Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Hvordan definerer du en udugelig mann?
Anne-B. Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Samboeren min er ganske flink til forskjellig, og det tror jeg er fordi han har vært vant til å ha en far som tar i et tak her og der. Til tross for at svigermor tilhører samme leir som min mor; mannfolk er store barn, stakkars, mye de ikke kan da.
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 lurer jeg også på..for selv om min sin ikke gjør så mye på husarb.fronten for tiden, så står han på for å få huset vårt ferdig til jul..
Bøggly Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Nei så klart han ikke hadde det. Nå sitter faren hans på ræva i godstolen hele dagen, mens mora styrer rundt. Jeg går fra gubben den dagen han blir pensjonist har jeg sagt, for jeg orker ikke sure gamle gubber som ikke en gang gidder å gå etter avisa! :-)
hit og dit Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 Mannen min er vokst opp i ein heim med ei mor som gjorde husarbeid, og ein far som gjorde "mannfolkarbeid", som å skifte dekk ein gang i halvåret..... Ho var heimeverande, og ingen av ungane var i barnehage. Då me flytta sammen så meinte mannen at slik skulle me og ha det. Men han klarte å aldri å forsvare teorien om at innovertiss betyr husvasker og utovertiss betyr hotellgjest. No gjer me like mykje arbeid i heimen. Utenom i perioder der eg jobber mykje, då gjer han alt, og omvendt.
prekæs Skrevet 11. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. september 2008 Det er nettopp det. Har man en partner som jobber mye, er det jo en selvfølge å ta hovedansvaret hjemme...hvis man er hjemme og ikke i jobb. Her i huset forsøker vi å gjøre det grøvste sammen...og slappe av sammen.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 Hehe,kanskje et poeng...Eksen hadde en mor som alltid var hjemme og styrte og stelte,mens faren ikke gjorde noen ting i heimen..Om moren skulle vekk måtte hun lage ferdig middager og fryse de ned i porsjoner:-)
prekæs Skrevet 11. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. september 2008 Neida, ikke nødvendigvis. Bare spør for moro skyld. Mener likevel at hvis man først velger å gå hjemme, bør man muligens trene ungene i hverdagslige sysler. Noe i hvertfall
prekæs Skrevet 11. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. september 2008 Den definisjonen bør vel muligens være opp til den som klager på partneren å bestemme. Noen ganger syns jeg enkelte virker urimelige bare. Vil jo si at det året jeg gikk hjemme i permisjon, hadde jeg pene dager. på tross av temmelig stort hus og hage. Forventet vel ikke akkurat at min fulltidsarbeidende mann tok huset og maten etter han kom hjem på dagen. husarbeid er tross alt ikke så mye jobb.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. september 2008 #14 Skrevet 11. september 2008 nå går ikke jeg hjemme men småen trens da i hverdagslige sysler uanstett. han må rydde opp etter seg. kaste klærne til vask, hjelpe til og dekke bordet osv. det er masse han kan gjøre. og han stråler jo opp av og føle mestring. men når jeg har spurt her om barn og plikter før så er det få som har vært enig i at det er noe lurt når de er så små. jaja... jeg vil ihvertfall ikke at han skal bli som faren min, som bare sitter og venter på at huset hans skal bli vasket (ikke det at det blir det så ofte...)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 11. september 2008 #15 Skrevet 11. september 2008 Sambo har foreldre av den "gamle" skolen... Tror svigerfar har tatt i noen tak sånn sett, siden de er veldig samkjørte, men det er en tykk linje mellom kvinne/manne arbeidsoppgaver der også.
Hufsla Skrevet 11. september 2008 #16 Skrevet 11. september 2008 jeg må bare si at jeg har ikke en udugelig mann, jeg føler for det meste at han tar sin del. Men svigermor var hjemmeværende da barna var små, så det går ann å bryte et dårlig mønster:-)
Sessa ruger igjen... Skrevet 11. september 2008 #17 Skrevet 11. september 2008 Mannen min er langt fra udugelig, men vi har fordelt arbeidsoppgavene etter et tradisjonelt kjønnsrollemønster av den enkle grunn at vi begge trives med å ha det sånn. (Og ja, vi har begge vokst opp i hjem der arbeidsoppgavene er fordelt på tilsvarende måte og det har sikkert påvirket oss, men så lenge vi er fornøyd så er det jo ikke noe problem!)
prekæs Skrevet 11. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 11. september 2008 Joda. Slik er det her og. Noen ganger. Han lager mat og tar dekkskift, og jeg maler gjerne og tar pirkejobbene i huset. Handler vel helst om at vi har blitt temmelig samstemte og har våre arbeidsoppgaver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå