Gå til innhold

Hjemmelaget mat til baby på 5,5 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å begynne å lage hjemmelaget mat til min baby på 5,5 mnd. Har miksmaster som jeg har tenkt å bruke, men hva skal jeg ha oppi? Hadde tenkt kokt potet og gulrot, men blir jo litt kjedelig... noen tips? :-)

Har spart opp litt glass fra kjøpte middagsglass, så jeg har tenkt å lage litt ekstra så jeg har stående.. Men hvor lenge holder ett sånt glass seg i kjøleskapet med hjemmelaget mat i?

Hun har forresten fått middagsmat i en mnd's tid, om det er relevant. Takker for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du lager mat den ene dagen, så bør det spises i løpet av 24 timer når det blir ståendes i kjøleskapet...

Men du har en fin basis i potet/gulrot - så kan du blande oppe kålrot, brokkoli, mais osv... kjøtt av okse, kylling, svin er også bra. Fisk kan også brukes. Min gutt spiste både laks og torsk når han var 6 mnd. Jeg bare blanda det inn i basisen.

Sjekk barnemat.no for å få flere ideer...

Skrevet

Lapskausblanding er en super oppfinnelse:) Også kan man blande inn litt andre grønnsaker til variasjon, men det er utrolig greit å slippe å skrelle og kutte!

Jeg veit ikke hvor lenge de holder seg i kjøleskap,men har vel tenkt at det går bra et par dager i alle fall.

Skrevet

Send meg mailadressen din som PM, så sender jeg en fil med MASSE oppskrifter :-)

Skrevet

jeg har tenkt å koke mye potet,gulrøtter,kålrabi-

så mose dette fryse ned i slike aventkopper/plastikk som du kjøper på apoteket som hører til brystpumper.

har tenkt å tilsette fisk en dag, leverpostei en dag, litt kylling, svin osv..most

Skrevet

Tusen takk for svar! Får fryse ned litt da! :)

Men er ikke det mye luft i mais da? Er vel ikke så bra med luft i magen på desse små...

Var ikke noe på barnemat.no, sikkert nedlagt side.. Men takk likevel =)

Skrevet

Se der ja! Takk skal du ha :)

Skrevet

He, he.. sendte deg den på pm også jeg, pga jeg var redd du ikke så den nye...

Skrevet

Puddingmamma: Ååh, det var smart! Hvilke grønnsaker som er i Lapskausblandingen da? Er det bare sånn som snuppa kan spise? :) Er jo utrolig deilig å slippe å kutte og skrelle ja!

Storebror og lillebror: Har sendt mail-adresse nå! Gleder meg til å se :)

Skrevet

Takk skal du ha mphs ::)

Angående den lapskausblandingen.... der er det jo purre i, er det så bra for desse små da?

Og selleri, hvordan er det for små mager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...