smakk Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 http://www.dagbladet.no/kultur/2008/09/11/546497.html Sorry om det har vært før idag..
Libido- Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Spørs hvilken alder den er laget for. At betweens leser slikt er vel ok. De har vel så smått begynt å utforske og fått et mer voksent syn på sine seksuelle lyster. Men synes ikke det er noe for småbarn, deres seksuelle følelser har ingenting med å blandes med voksen seksualitet.
Rivjerntilkjeft Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 jeg synes ikke dette var noe barnebok ihvertfall..
smakk Skrevet 11. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2008 Kjente jeg reagerte, men er noe usikker på om det er indoktrinerte konvensjoner som gjør seg gjeldende eller om jeg virkelig finner det for drøyt.. Merkelig at det ikke sto mer spesifisert hvilken aldersgruppe den var ment for, men har uansett vanskelig for å se for meg at den blir å finne under så veldig mange juletrær med beste hilsener fra bestemor hehe..
Gjest -<<- Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Vanskelig å mene noe om før jeg har lest den, egentlig. Jeg kjenner jeg har såpass tro på Rune Belsvik at jeg ikke automatisk tar Cathrine Krøgers forbehold for god fisk.
Gjest Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Vil tro at barn som er mellom 10-12år skulle tåle det i så fall, men har ikke lest boka selv enda, synes at barns seksualitet er blitt veldig tabubelagt, noe som er synd. De har tanker og fantasier om så mangt selv i svært ung alder de aller fleste i en eller annen grad. Synes det er litt tøft av forfatteren jeg, og kansje er dette en bok som virkelig trengs også. Så får det være opp til oss foreldre om vi lar barna våre lese eller ei. Jeg leste Hulebjørnens Klan og flere av bøkene i den serien i smug som 11åring, der er det adskillig mer fargerike skildringer av seksualitet, og faktisk også voldtekt. Jeg ble ikke forderva eller ødelagt ;-) Var forferdelig spennende å lese i hvertfall.
innMariSterk Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Nå har ikke jeg heller lest boken, men i det lille utdraget som er tilgjengelig så får jeg en bestemt følelse av at kvinnesynet er en tanke forskrudd......Får være måte på hva som er greit for små guttunger å gjøre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå