Gå til innhold

Spørsmål om ultralyd i uke 13

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag 12 uker og 1 dag på vei. skal på privat ultralyd på tirsdag, da er jeg nesten 13 uker på vei. blir det innvendig eller utvendig ultralyd da? og dersom det er innvendig, hvordan gjøres det? er det normalt å være barbert der nede da? ( dunmt spørsmål, jeg vet). og hva kan jeg forvente å se når det er såpass tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på ultralyd da jeg var 13+2, da var det innvendig.

Men det var ikke privat da, bare en rask sjekk på sykehuset for å se om det var liv etter en sterk blødning.

Vet ikke om det har noe å si...

Men uansett, ikke gru deg selv om ultralyden kanskje bli innvendig.

Ikke vondt eller ekkelt, å når du ser bildet på skjermen glemmer du helt hva som skjer "der nede" :)

Vi så helt tydelig en lliten baby! (Faktisk er bildet fra den ultralyden bedre enn de vi fikk på den ordinære.)

Han antydet også kjønn, men brukte ikke tid på å finne det ut sikkert.

(Det var nok pga at dette "kun" var en ul for å sjekke at det var liv)

Masse lykke til!

Skrevet

hei..

Jeg fikk innvendig ul i uke 12. De så best den"veien"..

Du trenger nok ikke barbere deg hvis du ikke ønsker det selv. De har nok sett det meste, og de ser jo ikke så mye der nede.

De skyver forsiktig en mini vibrator litt inn som de beveger fra side til side. ikke vondt. Det hele er over ganske fort.

Jeg så hodet og ryggen samt noen små tynne bein. Man kunne tydelig se at det var et lite menneske. Du ser også at hjertet pumper.

Lykke til.

Skrevet

Jeg er 12.uker i dag og var hos en spesialist i istad. Han begynte med å ta innvendig først, men avbrøyt det så fort da han sa jeg var for langt på vei til å ta innvendig.. Tok så utvendig. Man skal visst ikke ta innvendig etter 12.uke.

Lykke til:)

Skrevet

Hei :-) Jeg tok duo test når jeg var 12 uker på vei, bla. med ultralyd (bor i utlandet og det er standard å gjøre her nede!). De tok da utvendig ultralyd og vi så alt helt fint :-) Et lite og særdeles aktivt nurk som brukte Mamma som trampoline! ... var i grunnen rart å se iom at jeg ikke kjente bevegelsene selv! Så vidt jeg husker så vi armer, bein, hjerte og mage + målte nakkefold (dette gjør de jo ikke i Norge hvis du ikke er i kategorien "gammel") og hodet.

(Tok innvendig i uke 8 og jeg var ikke barbert... tror overhodet ikke at noen bryr seg om det)

Klem

Skrevet

tror nok du får utvendig, jeg tok mange ul på sykehuset sist svangerskap pga blødninger, og når jeg kom til uke 12 så tok det utvendig for å se til babyen, da de sa babyen var blitt for stor til at de kan se den ordentlig med innvending.

hvis de skla sjekke/ ta ul pga blødninger tar de innvendig fordi det er sånn dem kan se det ( fikk innvenig i uke 18 også for å se livmorhalsen, morkaken og åpningen osv).

var på ul i dag også ( er ca. 12+4 ) og fikk utvenig.

men uansett så trenger du ikke barbere deg hvis du ikke pleier det. når de tar innvenig får du en pinne likende sak oppi vaginaen, og håret er nok ikke veien;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...