Gå til innhold

Fly etter 7 måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går oppdaget jeg, i boken til Miriam Stoppard (om graviditet, &fødsel, husker ikke helt tittel) at gravide frarådes å fly etter 7 måned. Dette var litt nytt for meg - når jeg har søkt etter info om dette tidligere har jeg funnet ut at man kan fly korte distanser innenriks frem til uke 36, både med SAS og Norwegian. Noen som vet noe mer om dette? Kan babyen skades av trykk i kabinen? Jeg har planlegt en flytur i uke 32 (Bodø-Oslo) og to i uke 34 (Tromsø-Bodø og Bodø-Oslo) Det er jo relativt korte distanser og på nettsidene til SAS og Norwegian skriver de at dette går greit så lenge jeg har legeattest... Men hva med det medisinske? Kan jeg på noen måte skade fosteret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet kan ikke skades, bare fly. Har snakket med fastlegen min om dette, med jordmor, med mannen min og pappaen min som begge er leger og med pilot. Fly trygt frem til 4 uker før termin dersom du er i fin form, og inntil 2 uker før termin dersom distansen er kort.

Skrevet

Kom hjem fra en lenger fly tur for litt over en uke siden, å var da 32+6 uker.. Hadde ikke no problem i det hele tatt.. Eineste jeg gjorde var å bruke støttestrømper..

Skrevet

På Norwegian og SAS sine sider står det at du kan fly til uke 38 dersom flytiden er under 4 timer, og har legeerklæring-

Så bare fly du:-)

Skrevet

Tusen takk for svar :-) Jeg kommer til å fly i vei så lenge formen holder seg så fin som den er nå. Skal snakke med legen om det ved neste kontroll - og få meg legeattester jeg kan ha med på reisene.

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...