Gå til innhold

Forbanna gammelgravide!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva faen er vitsen med å "rakke" ned på unge, førstegangsgravide, selv om dere selv er over 30. Spør du meg, er det vel DERE det er noe galt med, som ikke klarte å lage en baby før hormonene deres nesten sa "takk for seg". "Nei, jeg vil leve livet først!.. "Nei, jeg har ikke råd".. Eller min favoritt, "Nei, jeg er for ung! (Og da er kvinnfolket 35!) Synes det er pent & fornuftig med unge mødre jeg. Hvem vil vel ha en 50-åring som mamma under komfirmasjonen? Leste i svigermor sin "vårt barn"-bok igår, og gjett hva jeg fant der?! Jeg repeterer følgende: En kvinnes kropp er laget for å være gravid mellom alderen 18-25. Bedre kunne det ikke vært sagt. Men hadde noen jordmødre sagt noe sånt i en bok idag, hadde et blitt ramaskrik!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du har ikke vært lenge nok her inne til å ha fått med deg at dette temaet er ferdig diskutert?

Skrevet

nei nei...det her er jo et gammelt tema da...

Alle har like stor rett til å få barn,når dem vil.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal rakke ned på hverandre - spiller det noen rolle hvor gammel man er?

Selv er jeg 34 år gammel og venter mitt andre barn - jeg har ikke noe i mot å være "gammel" mor. Datteren min synes ikke jeg er særlig gammel - vi leker kjempefint sammen selv om jeg er 30 år eldre enn henne.

Jeg føler heller ikke for å rakke ned på unge mødre - man er på ulike stadier i livet uansett alder. Morsinnstinktet kommer vel like gjerne om man er 19 eller 27 eller 35?

Det som er felles er at det for veldig mange kvinner er en naturlig del av livet å få barn. La oss heller glede oss over egne og andres svangerskap- vi ønsker vel alle at våre barn skal ha andre barn å leke med på sin egen alder. Har det så mye å si hvor gammel mamma`n er??

Skrevet

Jeg synes at begge parter skal respektere hverandre mere. Det er flere årsaker til at noen kvinner ikke får barn før enn de du ramser opp.

Jeg har ønsket meg barn siden jeg var i tennårene. Etter jeg ble 30, har jeg vært på grensen til å bli panisk. Grunnen for at jeg ikke har fått barn før, er fordi jeg kun har hatt en kjæreste i mitt liv. Og det var for 11 år siden.

Jeg er gravid nå etter et uhell. Det er kanskje min eneste sjanse til å bli mor. Derfor har jeg valgt å beholde barnet.

Skrevet

Nå syns jeg faktisk du HI går ganske over streken her...

"er dere det er noe galt med siden dere ikke kan lage en baby selv, før hormonene sier takk for seg"..

Bruk det imot oss som faktis har en sykdom.... Har selv endometriose... og jeg syns det er frekkt å råttent at det blir brukt mot meg..Jeg kan ikke noe for at den sykdommen har rammet meg. Og jeg ser heller ikke noe galt i å få barn etter å ha fylt 30 år.

Og er også mange her inne som har noe som heter PCOS..

Trå varsomt før du snakker.. For nå er du faktisk mer råtten enn noen andre har vært her inne.....

Skrevet

TIL HI:

Jeg blir forbanna når jeg leser innlegget ditt. Det oser av ignoranse og mangel på intelligens og IKKE MINST MANGEL PÅ MODENHET. Det er på grunn av folk som deg at voksne mennesker ser skrekkslagent på unge menneskers evne til å oppdra barn. Jeg takker Gud for at ikke alle på din alder er som deg! Innlegget ditt mister ALL "slagkraft" når du gang på gang slenger usaklige argumenter i fleisen på mottakerne. Bare overskriften din sier meg at du er altfor ung i hodet ditt til i å hele tatt begripe hva du snakker om. Når du angriper personer som har slitt med ufrivillig barnløshet og som har strevd med å bli gravide, sier det litt om din medmenneskelighet. Rull inn kjeften din, drittunger som deg har ingenting å stille opp med. Du fortjener alt du får.

Skrevet

Vet du, jeg er selv en ung mor. Og nå blir jeg bare FLAU over hvor dum og umoden du virker som nå. Håper ikke at alle tror at alle unge mødre er like tett i pappen som deg. Fatter ikke at det går ann å si noe så ufattelig intelligentløst altså. Du mangler jo total innsikt på ting og tang.

Det er jo akkurat DU som gjør at de kan se ned på noen av oss. Slike ting du sier nå... Det er du SELV som drar oss ned i søla.

All ære til de som ikke SKYTER deg for dette mest idiotiske innlegget jeg har sett/lest på lenge.

Skrevet

Jajajaja.. Stakkars!

Mente selvfølgelig ikke de som det faktisk ER noe feil med, men med de som venter, å venter å venter.. Slapp av!!

Jeg forstår vel at gamle mødre kan være gode mødre, men dere rakker uansett ned på de unge, så hvorfor kan ikke "vi" gjøre det tilbake?! Og troooo meg, det er MANGE som mener dette, de bare tør ikke si det.

Skrevet

Og forresten, hvis dere er så modne alle sammen, hvorfor i helvette gidder dere å svare da? Jeg oppnådde det jeg ville! ;) Hah..

Skrevet

Og du beviste nok engang hvor barnslig og umoden du er! Forsvarer deg fryktelig nå...

Skrevet

Legg deg ned på gulvet og rull rundt mens du hyler og skriker, det er omtrent det eneste som mangler før du går rett inn i rollen som en bortskjemt dritunge...så håper jeg mamman din kaster deg i seng uten kveldsmat.

Skrevet

Men sånn ellers så har du det bare greit eller....?

Skrevet

Jeg kjenner mange kvinner som har fått barn i veldig ung alder, og som er og har vært svært gode mødre. Ingen av dem har, heldigvis, sånne holdninger som deg.

Du er ingen kvinne, du er en jentunge. Og til dere andre unge kvinner som er prøvere og dere som alt er mødre; jeg kunne ikke finne på å sammenligne de fleste av dere med denne korttenkte saken her nei ;-)

Hihihi, jaja... =)

Skrevet

Må si meg enig med de andre kommende mødrene her inne, er ung mamma selv snart, for første gang, men tro du meg, jeg er glad på alles vegne, "gamle" som unge=) Setter såklart ikke pris på at enkelte rakker ned på unge mødre, er faktisk forskjell på mennesker og vi unge kan være like klar for det som en dame på rundt 30 år feks!!! Hvis du ikke ønsker at andre skal rakke ned på deg så er det kanskje en ide å la vær å komme med slike dumme utsagn!!! Var ferdigfesta da jeg var 17, har hatt samboer i 6 år nå og er 23 idag, føler meg meget klar for dette barnet, og er meget takknemlig for at jeg i det hele tatt kan få barn!! Har en tante som måtte gå på hormonkur i flere år før hun ble gravid og samboer har en tante som aldri har fått barn, syns du skal passe deg unge jente, du trykker mange på tærne nå og sier meg veldig enig med de som mener du ikke er moden for dette!!! Hørt ordtaket ; Vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg????????? At du har oppnådd det du ville med å få folk irriterte sier jo også bare litt om hvordan person du egentlig er.... Hadde du vært litt mer voksen hadde du hevet deg over det du har lest om unge mødre som du synes er negativt, fordi du vet bedre, det gjør du tydeligvis ikke... Gransk deg selv lille venn;-) Det trengs!!

Skrevet

H.I;

Hva går jeg som, da? Som fikk førstemann som 18-åring og nå nummer 4 (og siste) rett ETTER at jeg kommer til å ha fylt 31..? Da er jeg jo sikkert å regne som "gammel 4. gangsfødende" da eller? Hehe. Jaja. :)

Jeg sier det bare sånn; jeg har fått barna mine akkurat når jeg har villet det og når det har passet best for meg, jeg. (nummer en var vel og merke ikke planlagt da, men like fullt ønsket når han først meldte sin ankomst.)

Det er det liksom ikke så nøye for meg hva andre evt måtte mene om når jeg har valgt å få barna mine. :)

Skrevet

Jeg tror HI har lest ETT innlegg eller hørt EN person over 30 si at unge mødre ikke er like gode mødre som de som er eldre. Da er det jo så lett da vet du å skjære absolutt ALLE over en kam!

Jeg også skjemmes over folk som deg! At det går ann! Du oser av uvitenhet og det er ikke vanskelig å se at du er ei DUM lita jentunge!

At det GÅR ANN! For å si det sånn, det er mange fantastiske unge mødre der ute, og jeg tror desverre ikke du blir en!

Skrevet

Det er ingen vits i å rakke ned på noen gravide. Ikke de unge og ikke de "gamle" Nå synes ikke jeg 35 er spesielt gammelt da, men for en 18 åring eller hva du nå er, så er vel en 35 åring "gammel". Faktum er at det er mange årsaker til at folk venter med å få barn. Mange har problemer med å bli gravid, andre prioriterer utdanning og jobb før man får barn. Uansett årsak, så synes jeg ikke noen skal blande seg i andres avgjørelser.

Det passer vel å nevne modenhet i denne sammenheng. Det er mange modne 18 åringer (+-), og jeg er ikke sikker på at du er av dem. Ikke fordi du er gravid, men med bakgrunn i dine "umodne" uttalelser. Vet ikke hva slags kommentarer du har fått som har gitt sånnt sinne, men det kan jo hende at de var berettiget!

Selv vil jeg være 49 når sistemann blir konfirmert (jeg venter nr. 4 nå). Men jeg ser ikke noe problem i det.

Du får uansett ha lykke til med svangerskap og årene som kommer. Håper du tilegner det litt mer toleranse og smidighet i årene som kommer. Så går nok alt bra med deg og dine.

Skrevet

For å snakke et språk du KANSKJE skjønner:

Forbanna DRITTUNGE!!!

Skrevet

att dokker ikke bi lei ,denne diskusjonen (krangelen )va akurat lik når æ va gravid for 6 år sia.finn noe nytt å diskuter.

Skrevet

Jeg sier live er langt og mangenting kan stå på spill. Har du samme man om 5 år ? Ny man når du er 30 år og han vil ha små da ?

Januar-baby

Kansje du sitter gravid som 35 år. Jeg snakker om erfaring.

Jeg var 27 år og 2 barns mor og lykklig. TIL mitt barn døde av leukemi. Det er mangen sjukdommer og tragedier som kan stoppe noen og bli gravide der og da. Og deretter kan ein ramse opp fleire grunner ..........

No er jeg 37 år og skal ha fleire..........

Min mor var 41 år og gravid og født ungen på 40 min. (hadde kun smerter i 10 min ) Den beste fødselen ho har hatt. Så en kvinnes kropp er laget for å være gravid mellom 18-25. Den kan vi snakkes om.

Har født 4 barn og vil si at fødselen blir bedre og kortere for kvar fødsel.

Skrevet

hadde jeg truffet min tilkommende tidligere, så hadde vi nok også hatt barn tidligere.. Er 30, skal prøve å bli gravid snart etter bryllupet.. Fikk høre stadig vekk når jeg var singel at jeg måtte bli gravid snarest mens jeg enda var ung.. men synes ikke akkurat at det var den mest ideelle situasjonen. veldig fint for mennesker som er i stabile forhold når de er imellom 18-25, men er ikke alle som havner i den situasjonen tidlig i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...