lizaloo Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Hei. Jenta vår vil ikke sove på dagen. Hun er stuptrøtt og vil bare bli bært. kan sovne i fem min, men våkner opp med det samme skikkelig søvn inntreffer. Resultatet er jo en grinete unge, som ikke vil falle til ro i det hele tatt. For en uke siden sov hun 2 timer i selngen 2-3 ganger pr dag, hva er det som skjer? Hun har gått til kiropraktor også for skjevhet i naken, men det er bra nå, men søvn messig er hun blitt verre. Hva i alle dager skal vi gjøre? Om natten sover hun ogå veldig stykkvis og delt. Det siste døgnet har hun kansje sovet 12 timer........ Noen som har noen gode råd eller iddeer? er det forbigående....håpe håpe. Noe alternativ beh som kan hjelpe? Håper flere kan svare:)
CaroOgTulle Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Vår sovner hvis vi tar en runde med henne i vognen. Vi går rundt gårdsplassen til hun sovner. Hun skriker som en gal når vi legger henne ned, men det tar ikke langt tid før hun døser av. Når hun sovner så slutter jeg å gå. Ofte våkner hun igjen i løpet av 5 -10 minutter, og da går vi noen runder til. Dette kan jeg gjøre flere ganger før hun sovner skikkelig. Vet det er dumt å venne henne til ruggingen, men det er ikke noe annet som hjelper...
lillesnupp16072008 Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Kanskje du skal prøve bæresjal? Det fungerte iallefall da veslejenta vår ikke klarte å sovne.
lizaloo Skrevet 11. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2008 Har gått i tre timer i dag og hunovner for så å våkne etter ti min, våken i 20 min, gråter og sovner i ti min....slik holder hun på. Noen andre?
MamiMaribel Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Bæresjal er nydelig uansett hvordan babyen er, det vil jeg anbefale på det varmeste. Jeg brukte mitt masse de 2 første månedene, og babyen elsket det også (tror jeg:-D ). Vi hadde samme problemet den første måneden, og vi måtte vugge masse på kvelden. Hun duppet og kjempet mot søvnen i armene våre, eller mens vi trillet vognen, men klarte aldri å sovne skikkelig. Så skjønte vi at hun måtte gråte litt alene i sengen sin, og da løsnet alt. Vi la henne med en gang vi så tegn på trøtthet, hun gråt i 5-10, eller til og med 15 minutter av og til, og sovnet godt.
lizaloo Skrevet 11. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2008 Hm har tenkt det samme, at hun trenger å gråte litt, men hun er jo så lita enda. Når lot dere jenta deres gråte litt da, hvor gammel? Skal ta å høre med helsesøster...... Har babybjørn da, kan den brukes? Har hørt så mye negativt om den.
MamiMaribel Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Vår var halvannen måned før vi forstod hvorfor hun gråt så mye. Stakkaren var jo bare trøtt og trengte å sove. Vi gjorde oss sterke, og lot bestemte å la henne gråte 3 min første gang, hehe:-D Kikka på klokka og hadde vondt i hjertet, hehe.... Så trappet vi opp, og etterhvert så vi at babyen ikke hadde det vondt når hun gråt. Hun trengte det for å sove. Babybjørn er ikke god for nyfødte, - syns jeg- ikke ergonomisk god for babyen, heller. Hvis du investerer i et bæresjal, tror jeg du lett får solgt det hvis ikke det er noe for dere. Du får forresten kjøpt dem billigere fra USA, på f.eks ebay. Eller du kan søke på Mobywrap. Da får du mange treff, både til norske og utenlandske nettbutikker. Lykke til, da, jeg føler med deg:-) Du får helt sikkert orden i systemet ganske snart. Og babyer kan gråte litt alene uten at vi gjør dem vondt, men snakk med helsesøster, du, det er betryggende å snakke med en fagperson.
lille sprelle Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 vår baby gråter alltid av en grunn. Så vi har praktisert å plukke opp når hun gråter om det varer mer en en kort stund. Kommer som regel en rap eller promp e.l.. Søvn i sjal er helt topp fremdeles (6 mnd). Går fint å la babyen sovne der for så å legge ned. Ellers er det fint å ha en hånd på babyen når man har lagt ned for å roe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå