Gå til innhold

Dere med små bad (ang. stelling)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har stelleplass et annet sted enn badet...

Hvordan gjør dere det når den lille skal skifte bleier og dere ikke har tilgang til vann ved stelleplassen? Tar dere med en liten balje med vann dere kan vri opp og skylle kluten i? Jeg har nemlig ikke så lyst til å bruke så mye våtservietter når vi er hjemme... Hmmm....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde veldig lite bad sist, så da hadde jeg stellematta stående lent til veggen på badet når den ikke var i bruk, og stella på gulvet. hadde ikke sjangs til å få inn noe stellebord. så da blanda jeg bare vann i vasken og strakk hånda opp for å skylle kluten.

egentlig funka det veldig greit. var ikke så tungvint som jeg trodde. og jeg trengte jo aldri være redd for at han skulle ramle ned av stellebordet:-))

Skrevet

Vi har stellekommode og vann på soverommet til barnet så der stelte jeg på natt og kveld, men siden det er opp en trapp så stelte vi på kjøkkenet sist. vi hadde en stellematte fra ikea som man blåser opp Denne lå på kjøkkenbenken og var lett å ta ned/ bort.

etterhvert gikk vi over til gulvet på badet vi også.

vi har pusset opp en del siden sist , men har ikke noe mulighet for stellebord på badet så det blir noen av de samme løsningene.

Skrevet

Jeg ville enten hatt stellematte på badegulvet eller laget ferdig våte mesoft med litt olje på i en liten boks om jeg var deg :)

Vi har også lite bad, men har stellematten oppå vaskemaskinen.

Skrevet

Sist hadde vi stellebord festet på veggen som du kunne vippe ned,

Kjøpte det på ikea, det var superpraktisk.. tok lite plass og inni har det fine hyller du får plass til bleier, kluter og et par skift..

Skrevet

Hadde stellerom på barnerommet, med kjøkkenet vegg i vegg, så jeg henta bare en liten mugge/bolle med vann til vasken. Må innrømme at vi har brukt en del våtservietter, men vi har rett og slett ikke plass til noe stelling på badet. Med nr 2 kommer vi til å flytte til en leilighet med plass til stellebord på badet!

Skrevet

Vi kjøpte et lite bord til å skru fast på veggen, og slo det ned når det ikke var i bruk. Tror egentlig det var et mini-kjøkkenbord, kjøpt på IKEA. Så hadde vi stellematte oppå, og badebalje som sto i dusjen når den ikke var i bruk.

Skrevet

jeg har stellebord på rommet..Jeg har tenk å skylle våtservietter veldig grundig og legge dem i en god tupperware boks. Ja og evt ha litt olje på..

Skrevet

Vi har knøttlite bad,men har heller stelle-kommode på rommet hennes. Jeg hadde bekkenløsning,det var uaktuelt å stelle på gulvet. Siden dag 1 har vi hatt en liten bolle med vann, vi fyllte bare opp lunkent vann rett før hvert bleieskift. Vi brukte ikke våtservietter i det hele tatt, ikke slike med parfyme som allerede var våte. Vi kjøper enten Europris sine tvattlapper ( ikke serviettene deres men noen andre papirtørk de har.) Veldig drøye,gode og billige. Har en liten hylle over stelleplassen med plass til Qtips, papir og vann. Dobbeltdypper aldri i vannet slik at skålen bare trengs å skiftes vann på,ikke vaskes. Datteren vår har litt eksem så vi er veldig forsiktige med parfyme/såpe.

Hvis vi går tom for de papirene,kjøper vi bare vanlige myke kjøkken-papirruller og river av tørk, en hel rull om gangen gjerne,slik at man har en ferdig stabel. Varer lenge. Så væter vi ett og ett tørk i skålen. Veldig praktisk. Vi bruker nesten aldri annet enn vann. Minimalt med såpe.

Skrevet

Takk for svar :-)

Det blir nok en bolle med vann på rommet hennes + noen ferdig vetede mesosofter med inn dit fra badet. Det er i kommoden på rommet hennes jeg har alt av stellesaker, så blir nok enklest det. Man får vel bare prøve seg fram :)

Badet er så lite at noe på veggen der var uaktuelt, vaskemaskinen er liten, men skal nok prøve å legge noe opp der og stelle henne der for å se hvordan det er. Stellematta er altfor stor til å ha oppå vaskemaskinen, så egenkomponere noe.

På kjøkkenet har jeg ikke lyst til å stelle henne, for meg blir det litt feil med bleieskift og matlaging på samme sted (selvsagt ikke samme tid, og man kan vaske, men det er nå hodet mitt som tenker sånn).

Gleder meg til frøkna kommer.... :-)

Skrevet

Vi hadde også stelle plass på barnerommet. Problemet der var at det ikke blir like varmt som på badet, når de er helt ny så blir de utrolig fort kalde. Jeg fikk i barsels gave en liten varmelampe til å ha på stelle plassen. Dette var helt genialt, der kunne den lille ligge å sprelle uten å bli kald.

Skrevet

Vi har et knøttlite bad, og skal ha stellematte på vaskemaskinen. Ser ellers for meg løsningen som Mami nevnte, med Mesoft i en boks ved siden av.

Skrevet

Vi har heller ikke plass til stelling på badet. Så kommer til å sette inn en kommode på rommet. Steller der, hvis det er kaldt får jeg heller ta med meg stellematten på badegulvet innimellom. Men kanskje litt tungvindt å stelle på gulvet hele tiden! :)

Skrevet

vi har lite bad:) steller oppå vaskemaskina med et stelleunderlag:) ellers er det fullt mulig å stelle på gulvet, bare pass på at det er varmt og reint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...