*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 eller har utviklet svangerskapsdiabetes..jeg lurer litt..jeg har fått det å de sier jeg må begyne med insulin..skal på sykhuset i morgo er 34 uker i svangerskapet..
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 jeg bruker insulin i svangerskapet..
tarmin 16 mars Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 hei jeg har hatt svangerskapsdia. di fikk opp daga det 2 mnd jeg skulle ha. barne ble ikke så stor når jeg fikk insulin. dette var med min første mann i 2002. når jeg hadde fød så hadde jeg ikke dia så alt gikk bra. nå jeg skulle ha nr 2 måtte jeg gå på kontoll å ta sukker belasningen i gjen men hadde ikke da. men jeg venter på nr 3 nå så. jeg skal ta sukkebelasningen i morgen å sjekke meg i til felle. håper jeg ikke har det denne gangen. men du må ha lykke til. det kommer til å gå bra. for resten jeg er snart 14 uker på vei.
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 11. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2008 takk for svar viss dere vet noe mere så skriv det opp jeg vill vite det meste..er litt bekymra...å det er ikke godt + at jeg fikk en lege jeg ikke skjønte hva sa. da er det ikke lett...
Gjest Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 De kommer til å ta en del blodprøver av deg for å finne ut hvor høyt langtidsblodsukkeret ditt er. Du må sikkert ta insulin til frokost og kvelds, eventuelt til middag. Der er mange typer insulin, alt etter hvor raskt de skal virke. Du får sikkert en hurtigvirkende insulin som du skal ta der som blodsukkeret ditt er over 8 eller når du skal spise noe søtt. Det er ikke noe å bekymre seg for. Du får opplæring i dette. Kanskje du blir innlagt en dag eller to.
Gulljnta Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Det finnes bare to typer insulin, hurtigvirkende og langtidsvirkende. Hurtigvirkende tar du når du skal spise noe, mens langtidsvirkende tar du gjerne morgen og kveld slik at det regulerer blodsukkeret ditt hele dagen og natten. 1 enhet insulin tar ned 2 enheter i blodsukkeret ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå