Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Den andre tråden var så jævla lang:-) Altså...Jeg kler stort sett på ungene mine litt mer enn nok klær. Jeg vil ikke at de skal bli syke og være kalde. MEN datteren min på 5 år er ei fin ei. Hun kler nemlig av seg når hun er ute i barnehagen, og det er ikke alltid like lett å få det med seg. Flere ganger jeg har hentet henne, som hun har flydd tynnkledd (og barbeint) ute når det ikke er vær til det. Jeg kan jo ikke kjefte på barnehagetantene heller, for de kler jo på henne når de ser det, men snur de ryggen til, så forsvinner klærne av igjen. Poenget mitt er at det kan godt være at ungene har fått beskjed om å ha på seg varme klær, og riktig fottøy, men at når de har kommet til SFO (F.eks) så har de byttet til det de heller vil ha på. Jeg synes ikke man skal dra slutninger for raskt. Da er det faktisk bedre at man ringer hjem og tar en prat med foreldrene. og HAR de forsømt oppgaven, så blir de kanskje litt flaue. Hvis ungen min hadde dukket opp så tynnkledd på skolen, hadde jeg villet hatt beskjed, for da har hun drevet med noe trikseri. Utover det vil jeg bare si to ting. Nr 1: En 7-åring greier fint å velge ut klær selv (regner ikke ytterklær nå), så lenge noe gir de rammer å gå etter. hvis folk ikke lar syvåringene gjøre sånt, er det mye som begynner å demre for meg når. nr. 2: Jeg trodde man lærte at man skulle være ydmyk når man skulle ut i praksis, og ikke tro at man kunne alle svarene bare fordi man har lest i noen bøker. Det har v\hvertfall jeg fått beskjed om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå