Gå til innhold

Amme BH.........Tips ønskes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt uvitende på området, og ønsker tips om hva som er bra, hvorfor og hvor jeg kan få tak i de? Tusen takk : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt det i mange butikker - mammabutikker, undertøysbutikker, baby/barneutstyrsbutikker, og Lindex, Cubus og HM. Mange forskjellige, bruk tid til å prøve deg frem.

Det anbefales at man ikke bruker bh med spiler da spilene kan klemme på melkekjertlene.

Husk å kjøpe større skål enn det som passer akkurat nå da puppene som regel blir større med melken i - særlig i begynnelsen. husk også at det er praktisk at de kan soves med uten ubehag, evt kjøp ammetopper som pysjoverdel, som du kan feste ammeinnlegg i.

Regn med at puppene forandrer seg etterhvert, så kjøp evt flere senere. Du bør ha et par stykker - som tåler å vaskes i maskin (synes iallefall jeg) ! - da det lett kan bli lekkasjer og gulp på de.

Ammebh bør kjøpes fra den 8.mnd og utover.

Skrevet

Har null erfaring på området selv, men har fått høre at Triumph sine er gode. At de er verdt de ekstra kronene de koster... Tror kanskje de har dem på Lindex, men er ikke helt sikker.

Syns det er vanskelig å skulle kjøpe ammeBH-er nå jeg, aner jo ikke hvordan puppene har tenkt å oppføre seg når det kommer melk :S

Skrevet

Merket Anita (som selges på blandt annet babyshop og barnas hus) har supre ammebh`er synes jeg :) hadde noen fra triumph som var gode også, men Anita bh`ene var helt klart best.

Hadde noen fra hm også men de var grusomme..

Skrevet

Jeg syns Swegmark(tror merket heter det) er bra:) Kjøpte det med førstemann, tror det var på Lindex :) Etterhvert kjøpte jeg noen billigere på H&M, og de var også gode. Det er viktig at de er romslige, myke og behagelige. De skal støtte godt,men ikke stramme noen steder.

:) Er som sagt å bare prøve seg frem til du finner den som passer DEG. ;)

Skrevet

kjøp eventuellt en billig en til å ha med på sykehuset, det glemte jeg sist...plutselig er melka der, og du sitter med to diiigre jur som er kjempevonde. trur jeg gikk opp 1 cup og 1 str i løpet av natta..en "ordentlig" bh kan du kjøpe når du kommer hjem. synes triumphs var best og gav mest støtte, hadde noen fra lindex (de ble nesten som push-up).

Skrevet

Enig med hun som skrev IKKE SPILER. Man får fort hovne kjertler hvis noe ligger å presser. Egentlig er det lurt å vente med å kjøpe amme-bh'er til melka har kommet (noen dager etter fødsel). Man aner virkelig ikke hvor store pupper man får over natten. Hello Pamela!!!!

Jeg kjøpte mine på Kappahl sist, og det er de jeg har tatt i bruk nå på slutten av graviditeten. De er helt greie. Jeg kjøpte også en type som var veldig tynn i stoffet sist menden synes jeg støttet altfor lite. Jeg er avhengig av å ha på BH og da en som ikke bare skal holde amme-innlegg på plass. Jeg vil gjerne at puppene mine ikke faller ned flere etasjer =0)

Skrevet

Henger meg på Swegmark sine på lindex, de er kjempegode. Koster 300 pr stk, men det er verdt hver krone..! Kjøpte også en billigere en på Lindex, da jeg syntes de andre var så dyre, men denne var ikke halvparten så god.. :) Og som de andre har sagt, synes jeg også det er bra å unngå spiler..!

Skrevet

Takk for alle svarene!! Lærte mye og fikk meg også en god latter av noen av innleggene : ) Har egentlig ikke noe særlig pupper, men husket plutselig hvordan det var dag 2 på sykehuset. Føltes ikke som meg, kunne jo nesten ikke se over de... Hi-hi. Takk igjen alle sammen!

Skrevet

Var på kappahl idag, der er det salg på bher, 99 kr pr stykk, gjelder alle utenom creem. Også er det ta 3 betal for 2 på truser. Vet ikke om det gjelder alle butikker, men kanskje verdt å ta turen for å se??!!

Skrevet

oj, salg er bra! Jeg har kjøpt en fra Triumph fordi at jeg vanligvis liker BHene derfra. Kjøpte en cupstr større enn det jeg har nå, så vi får se!

Veldig bra med tråder som dette, både for å se andres erfaringer og for å vite for egen del at jeg ikke er HELT på jordet.. :)

Skrevet

Jeg kjøpte Change sin og den var iallefall helt håpløs, bare så det er sagt.... Grei på når jeg prøvde men ikke etter litt bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...