Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av babyseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen av dere kan hjelpe meg med å finne en god babyseng? Hva er viktig å tenke på / hvorfor & hvilken seng vil du anbefale? Gjerne gi beskjed om du vet hvor jeg ka få tak i den og evnt pris. Bor i Bergen. VELDIG takknemlig : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har kjøpt Hensvik hvit sprinkelseng fra ikea. Kostet 845 kr. Dette synes jeg var billig. Sengebunnen kan monteres i 2 ulike høydenivåer og en sengeside kan taes av når barnet blir større og kan klatre ut og over i sengen selv. Veldig smart synes jeg. Da kan man bruke sprinkelseng lenge og man trenger ikke beskymre seg for at barnet klatrer ut. I tillegg er senga søt synes jeg. Hvit farge matcher de fleste møbler

Skrevet

Har kjøpt Gulliver sprinkelseng på Ikea. Koster også rundt 800,- og har de samme fordelene som Hensvik. Smart å kunne ta av den ene siden både nå når vi skal ha sengen helt inntil vår, og senere når ungen blir så stor at hun kan gå inn og ut av sengen selv.

På Ikea har de i tillegg billige madrasser, overmadrasser, lakener osv. slik at det ikke blir så dyrt dersom man må skifte ut dette etterhvert. Annet tilbehør er også relativt rimelig i forhold til mange andre merker.

Skrevet

Jeg kjøpte også seng på Ikea..Hensvik sprinkleseng i hvit farge..Den er kjempepraktisk å du kan montere av ene fremdelen når barnet kommer seg ut av sengen selv.

Anbefales.

Skrevet

Her blir det også Hensvik fra IKEA. Du er jo heldig som bor i by med IKEA! Billige madrasser også.

Kjempefine senger!

Skrevet

Bare var klar over att Ikeasengerne har egne mål. Dvs. du må køpe madrass dær också. Det gæller dyner og sengetøy og.

Skrevet

Var inne å kikket på Ikea sine sprinkelsenger..

Er ikke 60 x 120 ganske standard størrelse?

Skrevet

Oj, tusen takk for alle svarene! Tenkte jeg måtte vente leeeenge før noen hadde tid til å gi tilbakemeldinger....Ble litt klokere nå ja!

Skrevet

Vet at IKEA hadde andre mål før, men nå er i alle fall både sprinkelsenger og madrasser standard mål (60x120). Sengetøy vet jeg ikke. Så løp og kjøp seng på ikea, billig og bra :)

Skrevet

Og jeg har kjøpt LEKSVIK seng på IKEA:)

Kan som de andre med ikea seng sier justeres i 2 høyder, og man kan ta av den ene sprinkeldelen så barnet kan gå ut selv:) Dyner og slikt er det egne mål på, men nå har de hvertfall madrasser til sprinkelseng med standarmål (60*120??) jeg kjøpte madrass der også, og lakenet jeg kjøpte på kid passer perfekt:) så tror det med egne madrass mål gjelder store senger. Vet de har dyner med litt andre str.hvertfall..

Skrevet

Jeg tror sprinkelsengene fra IKEA er mindre enn det du finner andre steder, men de er store nok for barna til de er 2,5 hvertfall.

Det er ikke no problem med laken og slikt.

Hvis du ønsker å bruke litt mer på seng, så synes jeg Stokke Sleepi er utrolig kul. Der kan du kjøpe en mini-kit slik at sengen er liten i begynnelsen og utvides til normal størrelse siden. Det er sikkert ikke så stor kvalitetsforskjell, men designet er kult og anderledes:-)

Skrevet

Jeg vil veldig gjerne ha en seng der den ene langsida kan justeres i høyden (ikke bare tas av). Da kan man ha den litt lavere den første tida, og det blir lettere å løfte babyen ut og inn av senga, spes. når barnesenga står inntil foreldresenga, og man har bekkenløsning.

Noen som har tips om en seng med denne muligheten? :)

Skrevet

Jeg har kjøpt sengen Kaxhomen fra Biteringen v/ Nestun. Den har kommet ut som best i test. Koster no 1190 på tilbud. Nedsatt fra ca 1690. Nedsenkbar hel side. Veldig fin seng

Skrevet

Fikk et blad i posten istad, reflex magasinet tror jeg. Der stod det om BRIO senger, de kan man justere den ene langsiden på, men det sto desverre ikke noe om hvor de var å få tak i. Simply BRIO. Brio cot two het sengen, kom i tre farger med matchende stellebord også. Mørk honning, sort og hvit kunne man velge mellom. Hadde det ikke vært for at jeg har kjøpt seng allerede, så virket de fristende. Enkelt design,veldig fine:)

Skrevet

Jeg har kjøpt BRIO seng - veldig fin og veldig fornøyd - og den kjøpte jeg på BabyShop i Ullevålsveien men de har den sikker på alle BabyShop butikker i Norge. Koster 2.500 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...