Anonym bruker Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Jeg har søkt på 4 jobber den siste tiden (vært kvalifisert for alle) I to av søknadene skrev jeg at jeg var alene med barn-ikke hørt noe fra de. På de to andre skrev jeg ikke noe om det i søknaden,ble innkalt til intervju med en gang. Hva tror dere?
Gjest Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Søk jobb hos mer opplyste mennesker og vær glad du ikke fikk de to som hadde problemer med privatlivet ditt.
___ Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Selvfølgelig er ikke det noen tilfeldighet. At du legger vekt på at du er alene med barn allerede i søknaden ville jeg som arbeidsgiver tolke slik at du sier ifra at dette er et problem for deg og at jeg derfor må forvente ekstra fravær ol. Hadde jeg valget ville jeg derfor heller gitt jobben til en annen om han/hun ellers var like godt kvalifisert. Hvis du i ettertid kommer å sier at du er alene med barn er det enklere for meg som arbeidsgiver å si at Det selvfølgelig er greit, men da er det dit ansvar å finne løsninger som gjør at det blir et minimalt problem for arbeidsplassen.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Jeg la ikke vekt på det i søknaden. På cven skrev jeg sivilstatus:ugift og hvor mange barn jeg hadde. Da er det jo bare å legge to og to sammen. Det er jo vanlig å ha med. Desverre vokser ikke jobber på trær her jeg bor,så søker på det som er ledig.
blockarella Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Har aldri med hverken sivilstatus eller antall barn i cvén jeg... Rett og slett fordi det er irrelevant for en event. jobb, og arbeidsgiver har ikke noe med det... Når jeg har søkt jobb har jeg faktisk alltid vært enslig og barnløs, så det har ikke med at jeg vil skjule noe for arbeidsgiver heller... :-)
___ Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Tips: Hvis du ønsker å ha det med kan du jo forsøke å vinkle det positivt. For eksempel: "Som alenemor med to barn har jeg lært meg å prioritere nøye, å bruke tiden min effektivt og at god kontroll på logistikken er viktig. Dett er er erfaringer jeg mener vil gjøre meg til en god kandidat for jobben som **** i deres bedrift." En veninne av meg fikk drømmejobben mye på grun av en tilsvarende tekst i søknaden. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå