Gå til innhold

Dere som skriver timlister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid går det fra dere leverer timelistene til dere får lønn inn på konto? Hva skjer om dere glemmer å levere til riktig tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leverer som regel timelistene 23.-24. i mnd og lønn på konto sist i mnd. Glemmer jeg, blir jeg purret på ;o)

Skrevet

Jeg jobber i vikarbyrå, og kan levere 2 ganger i mnd..

Leveres de ikke innen fristen, får jeg ikke lønn før neste utbetaling. Ingen purringer.

Skrevet

Godt å høre. Har et lite problem her med at noen blir sure om de ikke får lønn på mandag hvis de har levert listen på fredag etter atbeidstid. Det kan bli litt knappt.

Skrevet

Timelisten skal være på lønningskontoret SENEST den 4. i hver mnd. Lønn blir utbeltat den 12.

Skrevet

Bare de vet når fristen er hver mnd, har de ikke noe å bli sure for synes jeg da..

Da er det jo deres egen feil hvis de ikke klarer å levere den i tide.

Skrevet

Problemet er at et par stadig glemmer det til fristen, men leverer før lønningsdag, gjerne dagen før eller på lønningsdagen.

Skrevet

i vikarbyrå, eller noen store firma (vet jo ikke hvor du jobber men) skal det gjerne innom flere signaturer for å godkjennes før det kan betales ut.

Hvis du/dere står fast på at det ikke blir betalt ut lønn hvis det leveres etter fristen, så lærer de etterhvert..

Men da må det være konsekvent - og opplyses om. Kommer det dagen etter fristen, er det også for sent.

Kjedelig å måtte være så streng, men det er vel tross alt voksne mennesker man snakker om?

Kan jo tipse dem om å sette varsling på epost-kalender eller mobil hvis det er en fast dato?

Skrevet

Jeg er selvstendig næringsdrivende. Har som regel ca 10 ansatte, men det kreves ikke andre signaturer enn min egen. Det er bare ikke bestandig jeg gidder å sette meg ned med lønningene i helgen når de samme menneskene stadig ikke greier å levere listene til tiden.

Skrevet

Om det er så viktig at de får lønningen sin tidsnok, får de pent levere timelister tidsnok. Punktum finale =)

Skrevet

mamma driver også eget firma, med bare 5 ansatte, deriblant mine yngre søsken..

De får en påminnelse på å levere, men så MÅ hun bare kjøre lønninger.. Og der kjøres det kun 1 gang pr mnd.

Så de har lært, og løper når hun minner dem på det :)

Surt å være kjip, men..

Du skal jo gjerne ha helgefri du også :)

Skrevet

Den gangen jeg fikk timelønn gikk det ca 2 uker fra jeg leverte timelisten til jeg fikk pengene. Vi fikk en liste med innleveringsdatoer og tilhørende utdetalingsdatoer, og klarte vi ikke å lever tidsnok, fikk vi lønn 2 uker senere

Skrevet

Lever den første, får penger den femtende... Får ikke lønn om jeg ikke leverer nej. Du får bare være streng. Når de husker hvilken dag lønningsdato er og sikker hadde blitt sure om de hadde levert og ikke fått lønn så kan de jammen greie å huske å lever den til fristen. .hehe.

Skrevet

Vi må levere inn lista innen siste fredag i måneden, og så får vi utbetalt lønn seinest den 10. hver måned.

Skrevet

Skal egentlig leveres senest den 3. hver mnd, får da lønn den 15. Men har levert den så sent som den 10. å alikevel fått utbetalt lønn den 15.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...