Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg på 1. legebesøk, og der fant legen ut på ultralyden at jeg har bakovervendt livmor. Hun kunne ikke kjenne livmora fra utsiden, og jeg er 9 uker på vei.... Noen flere som har det? Er jeg skapt sånn, eller er det bare tilfeldig at den legger seg bakover? Har lest at magen kommer senere, og at den kan snu seg over natta, og at du da kan våkne å ha fått skikkelig mage..... Har 2 barn fra før, men kan ikke huske at dette var noe tema da. Fikk riktignok ingen tidlig UL da, men husker magen kom raskt med 2mann......

Legen spurte flere ganger om jeg hadde noen sp.mål, men "nei da! Ingen sp.mål her gitt". -Dumme meg......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også bakovervendt livmor.....tror det ganske vanlig. Vet ikke om det har noe betydning...men husker jordmor sleit med å kjenne etter åpning sist gang...

Skrevet

Jeg har også bakovervendt livmor. Dette er visst en variant som 10-20 % av kvinner har. Sa legen min:) Tidligere trodde man at det kunne være vanskeligere for de med bakovervendt livmor å bli gravide, men det har man gått bort fra i senere tid.

Skrevet

Har også bakovervendt livmor. Litt verre å undersøke etter åpning, når du kommer så langt. Men ellers ingen forskjell :)

Skrevet

Hei :) Jeg var også på første legebesøk i går, og fikk også beskjed om at jeg hadde bakovervendt livmor. Han lo litt og sa "Det er det bare snille jenter som har" he he.Uten at jeg forstod så mye. Jeg spurte litt omkring det, og da sa han at livmoren er som en flaske som enten kan være bøyd litt fremover eller bakover, men det var visst ikke noe farlig. Eneste var at han da ikke fikk undersøkt, siden som han sa "en bakovervendt livmor vil ikke la seg undersøke" men det gikk an på en fremoverbøyd. Men tror ikke det er noe å uroe seg over. Virket ikke sånn i alle fall :)

Skrevet

jeg har det også...med nr. 1 syntes ikke magen min før uke 22 ca...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...