hanna06+en til i feb 09:) Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Hei. fikk akuratt ett brev fra legen min om at min datter på snart to har eggehvite allergi,men har ikke noe peiling på det der,har søkt på nett men finner ikke noe spesielt.de vill gjerne ha oversikt i barnehagen hva ho ikke kunne spise. noen som kan hjelpe meg?evt finner link på nettet som jeg ikke klarte? Håper det er noens om kan hjelpe.Glad det ikke var melkeallergi som vi fryktet da.føler dette er bedre i såfall selv om jeg helst ville vært foruten allergi,men men.
hanna06+en til i feb 09:) Skrevet 11. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 11. september 2008 dytt...trenger hjelp:)
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Jenta mi har og samme allergi. Det er ikke noe farlig, er bare å unngå å gi henne egg og eventuelt produkter som innholder det. Sånn som ferdige kakeblandinger f.eks. Jenta mi reagerer ikke på egg, om egget er behandlet, altså stekt, eller kokt. Men ellers reagerer hun ekstremt, da hovener hun opp, blir rød og klør. Fortell barnehagen at hun ikke kan spise mat med egg i. Det som er veldig bra, er at de vokser det av seg..stort sett! lykke til.
Gjest amandine Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Har hatt akkurat samme prob med datter her i huset, så mye at de ikke trodde hun kom til å vokse det av seg, men nå 6 år og det går greit. Det er litt styr i begynnelsen når du skal vende deg av med å bruke egg, men stort sett alt går greit å lage uten. Har gode oppskrifter på feks vafler og sjokoladekake om du trenger, send meg en PM. Les innholdsdeklarasjonene og husk at der hvor det står bare lecitin kan det være eggehvite, soyalecitin derimot er helt greit. Kommer jo litt an på hvor allergisk barnet er også!
Gjest amandine Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Forresten finner du hjelp på NAAF sine hjemmesider:)
hanna06+en til i feb 09:) Skrevet 11. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2008 Tusen takk for svar:) vi ble så overrasket av svaret pga vi trodde det var melkeallergi pga mannen min har det også har ho var ganske løs i magen sin.får håpe jeg får litt mer info av legen når jeg skal ditt på tirsdag. ga beskjed i barnehagen men det hjalp ikke at jeg sa ho var allergisk mot eggehvite men måtte gi de ett ark hvor det stod alt ho ikke kunne spise.jeg vet jo ikke alle produkter som har egg i seg jeg. det jeg synes var så rart var at når jeg ringte legekontoret i stad så sa legesekretæren der at ho trodde kanskje det bare gjaldt egg i seg selv som kokt egg og stekt egg f.eks at ho var allergisk mot det.men det er jo motsatt av hva den ene her skriver.hmmm nei før øre med legen å prøve å lese meg til ting.så får vi håpe ho vokser det fra seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå