ms.førstegang Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Hei alle sammen Har skrevet et innlegg her før, men finner det ikke igjen *argh* Iallefall, jeg har gått på p-sprøyta i 1,5 år, tar det da lang tid før jeg evt kan bli gravid ?? Noen erfaringer? Vi er ganske kjent i familien for å bli gravide med engang.. Er det mulig at jeg kan bli gravid før jeg evt. får tilbake mens?? Føler liksom på meg at jeg er gravid, gråter lett fortiden, har helt syke drømmer, litt murring i magen.. Men ellers ikke noe annet.. *hmm* Så lurte jeg på noe annet.. TP?? Hva betyr det ? Pervo? Hva er det ? Er ganske ny i gamet her, så kunne trengt noen forklaringer også på forkortelsene dere bruker her inne ) Tusen takk for svar
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Heisann og velkommen -) Jeg har ikke gått på p-spøryte, men har blitt gravid 2 ganger rett etter p-pilleslutt. Den ene gangen er nå ei herlig jente på 1 1/2 år, den andre gangen endte i en SA i august .. TP er jeg ikke sikker på hva betyr...men kan ta det jeg vet :-) PP - Prøveperiode IKM - ikke kommende mens Pergo - tror jeg er medisiner for å hjelpe til med eggløsningen Lykke til
ms.førstegang Skrevet 11. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2008 takker for svar Rett etter p-pilleslutt ? Hvor lenge ca etter du sluttet da? Er så utålmodig..
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 første gangen så sluttet jeg på p-pillen 17 mai og ble gravid 23 juni , ikke mens mellom. Andre gangen sluttet jeg på pillen 17 Juli (hehe jaggu 17 der også gitt) og testet positivt 25 august.....det var den som endte i SA Så er nå i min første ordentlige pp egentlig hehe
ms.førstegang Skrevet 11. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2008 kanskje det er et lite håp da Men man sier jo at p-sprøyta er så sikker.. Bah..
ms.førstegang Skrevet 11. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2008 Progesteroninjeksjoner Det kan ta mellom åtte og femten måneder å oppnå normal fruktbarhet etter å ha stoppet bruken av slik injeksjon. :'(
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 helledussen det var lenge!! Skal si....håper du slipper å vente så lenge da!
ms.førstegang Skrevet 11. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2008 *dytt* Noen erfaringer??
liber Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 hei. jeg gikk på p sprøyte i 5 år jeg. tok siste sprøyte i januar 07, så tok det over ett år å få igjen mensen, fikk noen tabletter a legen for å få den i gang igjen. å fikk den i april, å er aldri regelmessig, så veit jo aldri når jeg har el. så begynner å bli litt utålmodig nå. men har hørt det kan ta opp til 2 år før man kan bli gravid igjen. så er nok bare å smøre seg med tålmodighet
påtjukken Skrevet 11. september 2008 #10 Skrevet 11. september 2008 eg tok p-sprøyta i november 07, og fikk mensen igjen i mai 08.. den er enda ikkje regelmessig, men håper for det:) tester etter el og får positivt så håper jo eg blir gravid snart, men har så liten tvil.. p-sprøyta har jo ikkje akkurat "bra rykte" aldri om eg tar den igjen!!
ms.førstegang Skrevet 11. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. september 2008 Ja.. Ser den.. Men kan man få noe hos legen for å få igang "systemet" igjen??
liber Skrevet 11. september 2008 #12 Skrevet 11. september 2008 jeg fikk primolut, å når jeg hadde fått tilbake mensen så skulle jeg begynne på pergo. men har ikke prøvd den ennå jeg da. har så rare blødninger så jeg venter litt å ser om den blir litt mer presis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå