puspus Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Jeg oppdaget en kul i brystet forrige uke. Var hos legen på fredag og hun henviste meg til brystdiagnostisk senter. Har gått hele uka og ventet på innkalling, legen sa det pleide gå ganske fort. Siden jeg ikke hadde hørt noe ringte jeg til dem i dag. De hadde ikke satt opp noen time til meg enda...de hadde 3 ukers venteliste. Jeg orker ikke gå å tenke på dette i 3 uker til!!!! Jeg blir sprø!!! Jeg er av den litt pessimistiske typen, men prøver så godt jeg kan og tenke positivt, men greier det ikke alltid. Som i dag, jeg bare gråter, og tenker dumme dommedagstanker... Noen som har noen positive erfaringer og dele med meg... trenger det idag...
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Vet veldig godt hvordan du har det nå. I 2001 oppdaget jeg en kul i brystet. Ble helt fra meg og var sikker på at jeg hadde fått kreft. Mistet moren min i 1997. Hun hadde kreft. Tok noen uker før jeg fikk innkalling til undersøkelse på sykehuset. Der tok de mammografi og ultralyd. De tok også ut en prøve av kulen. Viste seg å være en godartet cyste. Tar jevnlig mammografi (annenhvert år) for å ha den under kontroll (kan bli ondartet). Jeg fikk beskjed at de fleste kuler er godartede og det er jo litt betryggende :-) Jeg tror det går bra med deg jeg! Stå på og ikke prøv å tenke altfor mye (vet at det ikke er lett).
Gjest Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Jeg hadde det også for en tid tilbake, og legen henviste med til ul. Det viste seg heldigvis (som legen antok) at det nok var en kjertel. Noen svulst eller godartet cyste var det ihvertfall ikke. Men veldig godt å få det skjekket ut. Kan du ikke ringe og forklare problemet da. Kanskje de tar deg inn mot skutten av dagen eller innimellom om du er villig til å vente litt.... Lykke til!
puspus Skrevet 11. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2008 Takk for at dere deler erfaringer!, tenkte jeg skulle ringe igjen og si jeg kan komme på kort varsel dersom de får avbestillinger.
Gjest Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Føler med deg, var igjennom det der og ventinga tidligere i sommer. Oppdaga kulen, fikk time til legen på dagen, måtte vente 2uker for å komme til trippelsjekk, så over ei uke før jeg fikk svar, så ny time siden de var usikkre på funnene, så henvist til brystkirurgi for å fjerne forandringene de fant. var ikke kreft, men det var forstadiet som kan utvikle seg så jeg skal nå til jevnlig mamografi minst annenhvert helt hvert år, jeg frykter det blir mange trippelsjekker i årene framover, og endel usikkerhet. Men så lenge jeg er frisk så får jeg vel være glad for det... Har arr på puppen som minne....blitt litt mer taknemmlig og ydmyk over at jeg har helsa...men fyttirakker så redd jeg var ei stund.
Kamomilla:-) Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Hvor hen i landet bor du? Det finnes flere private røntgeninstitutt som har kortere ventetid. Da koster dte litt mer penger (ikke alltid, ihvertfall Sentrum Røntgen kan legen henvise deg til, kanskje Caprio også). Uansett kan detr være verdt de ekstra kronene å gå privat og slippe den lange ventetida. Linker her til ventetider på Sentrum.... https://www.sri.no/kat/000063.asp Men som de andre sier her - de aller aller fleste kulene er ufarlige! klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå