Gå til innhold

Fødselshistorien min :-)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg våknet ca 0215 av vondter, men det har jeg igrunn gjort de siste nettene så ble bare irritert. Gikk på do, og da gikk vannet, ikke sånn splæsh, men jevnt og trut....Vondtene var ganske kraftig om kom med 6-7 min mellomrom, men varte bare bare 10-30 sek. Ringte føden og fikk beskjed om å vente til de var tettere og varte opp til et minutt.

 

Gikk i dusjen for å prøve å lindre litt med varmt vann, men synes plutselig de kom så tett, tok tiden og da var det 3-5 min mellom de. Fremdeles ikke særlig lengre enn 30 sek, men utrolig vonde!

 

Vekket O og ringte føden igjen, sa jeg ville komme, men fikk beskjed om at jeg godt kunne drøye det til de var lengre, fikk rie akuratt da, gav tlf til O og sa VI DRAR UANSETT HVA HUN SIER!

 

0430 satt vi i bilen. Måtte innom de som skulle pynte brudebilen til søstern for å legge båndene i postkassen (skulle pynte bilen fredagen), så var det strake veien til KK.

Ble tatt imot av samme jordmor som var der da Magnus ble født! Det var veldig kjekt! Riene kom tettere men varte fremdeles ikke stort lengre enn 40 sek. Må likevel vært effektive, for hadde 5 cm åpning da hun sjekket. Jeg spurte etter epidural med en gang! Men siden anestesifolkene hadde det travelt så kom ikke den før ca 0630, da hadde jeg 7 cm. Og takk gud for akupunkturnålene hun satt på meg i mellomtiden, trodde jeg skulle dø!

 

Med epiduralen ble riene overkommelige og jeg lå til ca kl 08 og pustet meg gjennom ene rien etter den andre. Så fikk jeg pressetrang. Det var 9 cm åpning og fikk beskjed om å vente med å presse noen rier til. etter 15 min fikk jeg klarsignal. Presset og presset, men han stod vist litt høyt, og jeg kjente kun når rien startet, ikke når den sluttet så de måtte skru av epiduralen. Fostervannet ble plutselig misfarget og Håvard hadde noen dypp i puls så de bestemte å hjelpe til med sugekopp. Ikke det beste i hele verden får å si det sånn!!! Men etter 2-3 press til var han ute! 08.42 :-D

 

Verdens beste følelse!!!

 

Jeg revnet bare litt invendig og måtte sy noen få sting der, samt litt oppe ved urinrøret (??) som han ikke ville sy for det kom vist til å gro bedre selv (men fy f*** som det svidd når jeg tisset! blitt mye bedre nå da!)

 

Er overlykkelig for at jeg fikk føde på vanlig måten denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor det der skjer altså!! Skal jo ikke være anonym!!

 

Om noen skulle være i tvil så var det min fødselshistorie ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det skjedd så mange ganger at jeg tenker anonym = Mersa hihi

 

Hørtes egentlig litt ut som Linus' fødsel dette! Likte spesielt godt at dere tok et stopp på veien. Ingen tvil om at du har tatt forloverrollen alvorlig. ;) Tenker det var godt for deg å få føde normalt denne gangen. Da har du jo liksom gjort det også. (Men du har selvfølgelig mistet et godt argument for å overbevise O om sette i gang med nr tre!) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk - et lite nytt menneske kommer til verden.

Hadde det samme med Thomas, mht fostervannet og -lyden. Pressa to ganger så var han ute med sugekopp - og han fikk et salig blåmerke på toppen av hodet i flere dager etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer igjen! Flott historie, hørtes ut som en fin fødsel da. Selv om den tissingen hørtes ikke noe deilig ut, hadde det samme sist og det var virkelig vondt! sprøtt at man kan klage over at det gjør vondt at det svir litt, etter at man har født et barn, men den sviingen er bare helt grusom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...