Anonym bruker Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Jeg er en av de som alltid har tatt meg jobb uten og være kresen. Har jobbet og aldri hatt noen fast stilling så for noen år siden var jeg utenfor en arbeidskonflikt pga lederen og nå er jeg under yrkesrettet attføring, jeg kjenner jeg blir livredd for nye og forholde meg til, knytte kontakter, dumme meg ut, føler meg så lite som menneske. Nå skal jeg straks ha arbeidspraksis og jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg og min selvtillit som var mye sterkere før er nesten ødelagt pga sjefen jeg før hadde. Håper dere som er sjefer kan lese dette og tenke over hvordan dere behandler deres ansatte, kunne dere selv tenkt dere og blitt behandlet dårlig av sjefen deres? Hadde det ikke vært for press fra flere hold, nav, fastlege, familie/venner hadde jeg nok kanskje blitt ufør i ung alder, nå skal jeg få en ny sjanse på nytt og vise at jeg også duger til noe. Nå håper jeg at noen kan slippe og knuse min drøm fordi de manglet et filter i forhold til hva man sier til sine ansatte og hva man holder for seg selv. Håper bare den siste lille biten i livet mitt kan ordne seg for det er den sjansen jeg vil gi arbeidslivet for min del, flere tragedier klarer jeg bare ikke.
___ Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Jeg vet jo ikke hva du har blitt utsatt for og jeg håper du kommer deg ut i jobb igjen. Det finnes onde sjefer, dumme sjefer og late sjefer. Det finnes desuten en del situasjoner der sjefen må være tøff i forhold til de ansatte. Jeg synes også det er en del ansatte som har rimelig høye krav til hva jeg skal ordne og passe på i livene deres. Jeg skal "se" om de har en dårlig dag, uten at de skal trenge å si noe, jeg skal sende papirer hit og dit som de burde greid selv, jeg skal legge ut for flybiletter, jeg skal ringe når de er syke for å høre hvordan de har det, men nåde meg om jeg spør hvor lenge de blir borte. Dessuten må jeg selvfølgelig passe på ikke å ringe de gangene noen "tar seg en 3 dagers". Da er jeg kontrolerende. Nå har jeg heldig vis et godt forhold til alle som jobber for meg nå, men det hender en sjef kan bli ganske frustrert over ansatte og deres holdning til at jeg egentlig bør være en slaks mamma som skal ordne det meste når som helst, og som man kan bruke til syndebukk for alt som går galt i livet. Beklager. Det var en utblåsning fra en litt frustrert sjef.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Du sier ikke noe om hva dette dreier seg om og en konflikt har som alltid to sider. Har selv som sjef opplevd at en ansatt har sakt opp pga konflikt med meg og at jeg i hans øyne var fryktelig og streng. Kan med hånden på hjertet si at jeg ikke var den umulige parten der akkurat. Men ovenfor de han fortalte hvorfor han sluttet hadde nok pipa en annen tone..... Men ja man skal passe på hva man sier, men man må også tåle å bli rettet på når man gjør noe galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå