Gå til innhold

Når forteller man det til sjefen sin?


Baby nr.2 i magen :)

Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Jeg har nettopp begynt i ny jobb, og er nå gravid. Jeg har ikke lyst å fortelle noe til sjefen min, men føler jeg må gjøre det snart.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Hvis du ikke har lyst å fortelle det enda trenger du ikke det. Syns å ha lest her inne at man skal si fra 3 mnd før termin slik at de kan finne vikar for deg når du går ut i permisjon.

 

Selv måtte jeg fortelle det i går(kun 4 uker på vei) pga at jeg må omplasseres pga av stråling eller noe sånn.

Hadde ikke lyst å fortelle det, men måtte jo tenke på babyen i magen.

Men sjefen var grei, gratulerte meg meg en gang:)

Omplasserte meg fra skift til dagtid. Skal starte med det i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I god tid før permisjonen, altså lenge til enda...

Eller når man må, f.eks hvis man blir sykemeldt, jeg ble sykemeldt pga "svangerskapsplager" og da fikk jo sjefen greie på det da han leste sykemeldinga.

Han var veldig grei da, og la til rette for meg i arbeidet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte fortelle det i uke 6 pga blødninger/kvalme/sykemelding... Hadde jo håpt å vente lenger enn det, men må man så må man...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vente til etter tredje mnd hvertfall....Han jobber ikke på plassen alikevel så ser han bare innimellom alikevel.Men hvis jeg blir dårlig og sånn så skal jeg nok fortelle det til daglig leder litt tidliger, så jeg har noen å ordne vaktene hvis jeg ikke kan.Men skal helst prøve å holde meg til etter tredje.

Lykke til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Tusen takk for gode råd. Nå føler jeg at jeg kan vente litt med å si det....med ikke-så-dårlig-samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke gi beskjed før jeg må jeg, før jeg evt blir dårlig eller det begynner å synes:)

r jo så tidlig enda også, kan miste, så da er det jo ikke noe vist anyway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...