Gå til innhold

Ang sukker kikk på unger,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såg et dokumentar program på tv for ikke så lenge siden som hette "fakta om mat" eller noe lignende, hvor man gjorde et eksperiment på barn ,og dette med sukker.

Noen foreldre mente bestemt ungene deres var tydlig ruset på sukker da de kom fra bursdagsfeiringer og mente det var en uting med all snop som ble servert. Derfor ble det da utgjort et forsøk med disse ungene hvor de var på to fester . Den ene gangen ble det KUN servert sunne ting, og den andre gangen kunne de boltre seg i sukker omtrent.

Da de skulle på fest 1 med masse sukker, byttet man om ,og serverte de det sunne, mens foreldrene fortsatt trudde denne festen var med sukker. Etterpå kunne foreldrenr tydlig fortelle hvor høye de var på alt sukkeret og hvilken stor forskjell det var på ungene for og etter festen.

Så var de på testen med snopet, og foreldrene kunne fortelle at de var mye roligere etter denne feiringen.????

Da de ble fortalt at de hadde bytt om på festene, fikk de sjokk og kunne ikke skjønne dette og de måtte da virkelig innrømme at det da nok mest låg i deres eget hode at ungene ble hyper av masse sukker.

Det var også noen ekspert på området som utalte at HVIS ungene reagerte på sukker så gjorde dem det fra første biten, og han sammenlignet det med å tanke en bil ( den går ikke fortere med mere bensin)....

Vet ikke om noen av dere fulgte med på det programmet/serien, men det var virkelig kjempeintressant

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg så det. artige folk

Skrevet

Jeg så det, syns også det var veldig interessant :)

Nå er det andre grunner til å unngå å gi ungene MYE sukker enn at de blir hypre da, men det er nå så ;)

Skrevet

Jeg har aldri merket at jenta mi har fått det såkalte sukkerkicket. Men hun blir veldig gira og oppspilt sammen med mange andre barn, mye som skjer osv. Tror de blir mer gira på det enn på sukkeret.

Skrevet

Unngår sukker av andre grunner en "kikket", men så programmet da. Intressangt. Jeg tror at feks etter en barnebursdag er ungene hypre, ikke pga sukker og slikkeri, men stemninga og herjinga mens de er der. Som oss voksne, drar vi på konsert med metallica er det liksom ikke bare-bare å gå å legge seg 20 min etter at den er ferdig, vi må lande først. Same shit med unger. Forskjellen jeg merker på mye sukker/snop/slikkeriinntak er at han får metta energibehovet for mye lengre tid, og mye fortere enn om han eter tilsvarende mengde sunn mat. Dermed får han jo i seg mindre mat og næring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...