Gå til innhold

er det normalt å bli syk av vaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille gutten min var på 1års kontroll på igår, å da fikk han di 2 dosene me vaksine. før vi dro på helsestasjonen va gutten helt frisk, lekte å lo, men etterpå han hadde fått vaksinen var han dårlig å sutrete hele dagen + feber. nå e det en ny dag å han har ikke blitt bedre, han har 39 i ferber så han får parazet.. er det normalt å vær så dårlig lenge etter vaksinen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel kommer ikke feberen før etter 5 dager. Helt normalt at de blir slapp, grinete og har feber, men har ikke hørt om noen som får det så tidlig.

Skrevet

Ikke før etter fem dager? Hvor har du hørt det?

Min jente har fått feber samme kveld som hun har fått vaksinen, og det har vart et par dager. Helt normalt ifølge helsesøster.

Hvis gutten din virker plaget, gi en paracet. Lykke til!

Skrevet

5 dager til ei uke med MMR vaksinen ja. Polio etc som taes i låret har lillegull fått feber av etter bare noen timer. Det er helt vanlig, og flytende paracet eller stikkpille hjelper mot feber og hevelse/smerte i låret.

Skrevet

Det er helt normalt ja, kan være dårlig ei god stund etter vaksine.

Bare gi han paracet om han kommer over 39 i feber og virker utilpass.

Det går snart over;)

Skrevet

Junior ble også dårlig av 1-års vaksinen. Han ble varm i løpet av kvelden og sutrete, men sov seg greit gjennom feberen (selvom han var veldig varm) og ble bra neste formiddag. Han har ikke reagert på de tidligere vaksinene

Skrevet

tusen takk for alle svar :)

lillegutt er mye bedre nå, har bare litt snue som renner nå:) så nå e han lika vidle igjen så han var før han fikk vaksinen:)

Skrevet

Normalt, og normalt...

Tror det er store variasjoner fra barn til barn. Mine to jenter har ikke reagert på en eneste vaksine, mens nabogutten reagerte på stort sett alle sammen. Han var slapp, utilpass og fikk feber etter noen dager.

Tror det meste er normalt jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...