Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Med hjemmelaget tsatziki og rundstykker til:-) Nam nam..............må bare snyte ut en halv liter snørr først!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Mmmmmmmmmmmmmmmm 4 ekstra til middag blir vel ikke noe problem??? Vi stiller vi:-DDD Nei da, men jeg digger både tsatziki og moussaka.... God middag og god bedring...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2008 Hadde vært hyggelig det:-) Om dere er intr i litt bakterier og guff! Snakket med min mor nå og de hadde fått samme runden...så da er det vel noe som går da. Enorme mengder som produseres inni hodet altså!
Little Miss Naughty Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Høres jo veldig godt ut. Men er jo så matlei for tiden.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2008 Hihihi..........ja det er du nok ja;-D Litt uggen kanskje;-DD
Little Miss Naughty Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Uggen er det riktige ordet ja ;-D Alt smaker papp men jeg må spise hvis ikke blir jeg mer kvalm. Gubben må nok ta seg av middagslagingen en tid fremover. Dere får kose dere med helrig middag.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2008 Takk for det! Og du, jeg var også sånn med alle mine tre.....eneste jeg klarte å knaske hele døgnet var gulrøtter. Fylte isvann i en bolle og sambo skrellet og skar opp i staver og puttet i bollen. Da hadde jeg noe som kjølte ned samt noe som var litt friskt uten at kvalmen ble verre:-)
Little Miss Naughty Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Takk for tipset. Jeg spiser en del frukt og rå grønnsaker for tiden. Eplejuice med farris er også OK.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. september 2008 Høres ut som min meny for tre år siden!!! Friske ting var det eneste jeg fikk i meg en periode. Alt annet som middag, brød etc var uaktuelt. Bare tanken gjorde meg uvel.....
Gjest Skrevet 11. september 2008 #10 Skrevet 11. september 2008 Unskyld meg,men forklar hva Moussaka inneholder =D Tror jeg var borti den retten i barndommen,hehehehe. Bor man på landet,så..........."dum som et brød"
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. september 2008 Hovedingrediensene er potet, aubergin og lammekjøtt. Vi bytter ut lammekjøttet med kjøttdeig da flere er glad i det her i huset. Lager kjøttsaus av kjøttdeig, tomater, kanel/salt/pepper, tomatpure/vann. Legger så skivede auberginer og poteter, så kjøttsaus og avslutter med et lag m skivede poteter og auberginer på toppen. Stekes i ovnen i ildfast form i 40 min. Med alu.folie over. I mellomtiden lages hvit bechamelsaus som består av smør, mel, melk, egg, ost, masse revet muskatnøtt, salt og pepper. Formen tas ut, saus helles over så det dekker hele formen. Settes så inn igjen i ca 20-30 min til sausen blir gylden. Vips ferdig, serveres med hjemmelaget Tsatziki (youghurt naturell, hvitløk, revet agurk, salt og pepper. Og idag ble det hjemmebakt nanbrød til. Smakte aldeles NYDELIG og nå stinker vi HVITLØK hele gjengen:-) Lille rosa inkludert:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå